Ichi The Killer i biffen!
Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-03-02 12:25

Nåh .... har I reserveret jeres billet til et af dette års mere
"specielle oplevelser" ???

http://www.natfilm.dk/2002/f.lasso?&n=982845

Den lyder ret weird og som en stor fan af Takeshi Miike kan jeg da kun
opfordre tvivlerne til at vove forsøget! Nogle af jer nåede måske oven i
købet at se Fudoh, Audition, Dead or Alive og hvad der nu ellers har
været screenet af Miikes film på de seneste Natfilmfestivaler

Anmeldelse her: http://mhvf.net/forum/asian/posts/108223108227870.html
(SPOILERS)

Diskussion af filmen her:
http://pub5.ezboard.com/fhongkongdvdsgeneral.showMessage?topicID=2478.topic

Se også her: http://www.whoisichi.com/

Vi ses i biffen ;)

mvh
Henrik Rytter

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-03-02 13:08

Henrik Rytter <rytter@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C91DA26.31EA47E4@hum.auc.dk...
> Nåh .... har I reserveret jeres billet til et af dette års mere
> "specielle oplevelser" ???

Hvor latterligt den ikke kommer i Århus... har hørt så meget om, gad
virkelig godt se den ¤"%/(¤

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-03-02 13:15

Anders Nielsen <columbo@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c91e423$0$92521$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Henrik Rytter <rytter@hum.auc.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3C91DA26.31EA47E4@hum.auc.dk...
>
> Hvor latterligt den ikke kommer i Århus... har hørt så meget om, gad
> virkelig godt se den ¤"%/(¤

Nåmen Versus kommer da i Palads, så helt latterligt er det vel heller ikke
:)

vh Anders

Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-03-02 13:32

Anders Nielsen wrote:

> Nåmen Versus kommer da i Palads, så helt latterligt er det vel heller ikke
> :)
>
> vh Anders

Jeg har set Versus og den er da ganske underholdende af en lowbudget-film at
være. Men jeg blev ærlig talt lidt skuffet set i relation til al den hype,
der havde omgivet filmen. Det bedste er dens hektiske klippetempo og visuelle
indfald, mens den er forholdsvis ublodig af en "Yakuza meet Zombies"-film at
være :) Men se den da endelig! ... men husk at tone forventningerne lidt ned
:)

mvh
Henrik

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-03-02 13:36

Henrik Rytter <rytter@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C91E9C6.A6B89020@hum.auc.dk...

> [...]
at
> være :) Men se den da endelig! ... men husk at tone forventningerne lidt

Jeg så den heldigvis uden at vide noget som helst om den... en kammerat
sendte VCD'en til mig, uden at sige ret meget om den. Jeg anede slet ikke
hvad det var, så jeg morede mig gevaldigt med den :)
speaking of yakuza meet zombies så må dead or alive filmene godt snart komme
på DVD...jeg har ikke set dem, men kun hørt gode ting :)

vh Anders

Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-03-02 16:08

Anders Nielsen wrote:

> speaking of yakuza meet zombies så må dead or alive filmene godt snart komme
> på DVD...jeg har ikke set dem, men kun hørt gode ting :)
>
> vh Anders

Dead or Alive-filmene er ikke "så langt ude" som mange andre af Miikes film.
Men fede er de da og der er godt nyt mht engelske region 2 DVD-udgivelser af
Miikes film. Hør blot her:

"More discs are also coming from the Miike Takashi Collection, the director who
also created the dark thriller Audition. These include Dead or Alive on 17th
June, Dead or Alive 2 on 23rd September, and The City of Lost Souls which is as
yet without a date. Also from Takashi expect to see his Triad Society Trilogy,
including Ley lines, Shinjuku Triad Society and Rainy Dog."

klippet fra DVDreviewer (http://www.dvd.reviewer.co.uk/news/news.asp?Section=3)

Har du set City of Lost Souls? Den er ude som billig DVD i Hongkong og selv om
det er en flipper er den alle pengene værd. Inkluderer et aldeles vanvittigt
plot ... og et highlight er så afgjort den Matrix-inspirerede hanekamp :) Prøv
den!
http://www.dddhouse.com/cgi-local/product.cgi?product_id=1591&category_id=20

Jeg går ud fra du allerede har set Audition?
http://www.dddhouse.com/cgi-local/product.cgi?product_id=1277&category_id=20.
Den ultimative dating-film ... he he.

mvh
Henriik :)

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-03-02 16:39

Henrik Rytter <rytter@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C920E50.B7AC8C9A@hum.auc.dk...

> [...]
Trilogy,
> including Ley lines, Shinjuku Triad Society and Rainy Dog."

Lækkert!

> [...]
vanvittigt
> plot ... og et highlight er så afgjort den Matrix-inspirerede hanekamp :)

Har ikke set den, netop fordi jeg fik af vide at det var en "flipper".. men
kunne da godt være man skulle tjekke den ud alligevel. Jeg har næsten lige
bestilt fra dddhouse, så den må komme med næste batch

> Jeg går ud fra du allerede har set Audition?

http://www.dddhouse.com/cgi-local/product.cgi?product_id=1277&category_id=20
..
> Den ultimative dating-film ... he he.

Jeps.... jeg har hørt flere klage over at den er for langsom i starten,
personligt synes jeg den er ret godt skruet sammen.

/Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-03-02 16:52

Anders Nielsen skrev:

> Jeps.... jeg har hørt flere klage over at den er for langsom i
> starten, personligt synes jeg den er ret godt skruet sammen.

Jeg må med skam erkende, at jeg er én af dem, der finder den langtrukken
i starten. Jeg er nok ikke rigtigt til film, der bruger en time på at
bygge en suspense op.

Og slutningen er bare ulækker og ikke egentlig skræmmende.

--
Mvh. Peter

Fra : Morten DH

Dato : 15-03-02 21:55

> [...]
> bygge en suspense op.
>
> Og slutningen er bare ulækker og ikke egentlig skræmmende.

Har netop set filmen for et par dage siden og jeg må indrømme jeg ikke helt
fattede den... var det noget han havde drømt alt sammen eller ser han sit
liv passere forbi fordi han er ved at dø eller hvad sker der? Jeg synes de
forskellige scener udelukkede hinanden, så noget må være drøm og noget
virkelighed (i filmen)...

Virker den ikke som datefilm så ved jeg ikke hvad gør?!? måske Versus?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 15-03-02 16:59

"Henrik Rytter" <rytter@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Trilogy,
> including Ley lines, Shinjuku Triad Society and Rainy Dog."

Er det Hong Kong Legengs der står for de udgivelser? Til min store
undren står der hos www.natfilm.dk/2002/f.lasso?&n=982845&-nothing at
rettighedere til Ichi the Killer er ejet af Hong Kong Legends og Dutch
FilmWorks!

ØV! Der er dømt natbus hvis man skal ind og se den + jeg har
arbejdslørdag den 13/4

Versus springer jeg over, faldt i søvn flere gange da jeg så den på DVD.

Andre spændende titler man skal overveje at se? Jeg synes programmet på
overfladen ser lidt tyndt ud i år.

Mvh.

Ole

Fra : Henrik Rytter

Dato : 18-03-02 14:20

Ole Kofoed wrote:

> [...]
> undren står der hos www.natfilm.dk/2002/f.lasso?&n=982845&-nothing at
> rettighedere til Ichi the Killer er ejet af Hong Kong Legends og Dutch

Nej jeg mener det er Tartan, der har rettighederne til de fleste at Miikes
film i England. Men det lover godt at HKL har rettighederne til Ichi The
Killer .... måske en kommende Spec. Ed. :)

mvh
Henrik