Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotomagasin.dk tilbage på banen... :-)
Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 15-03-02 10:18

Hej allesammen,

Ja, jeg har jo truet med det tidligere (selvom det efterhånden ligger mange
måneder tilbage)... Men nu er dagen altså kommet, hvor det store skridt er
taget... Fotomagasin.dk er tilbage!

Klik ind på http://www.fotomagasin.dk og se dig omkring.

I løbet af de næste uger vil der løbende komme nye funktioner og artikler.
Hvis du vil være sikker på, at være orienteret om alt, hvad der sker på
Fotomagasin, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev på siden...

Jeg glæder mig meget til igen at stå for Danmarks mest seriøse magasin for
seriøse amatørfotografer... Og håber at se mange af jer på siden!

Med venlig hilsen

Hans Henrik Appel
Fotomagasin.dk
http://www.fotomagasin.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-03-02 12:07

Hans Henrik Appel wrote:

> [...]
> mange måneder tilbage)... Men nu er dagen altså kommet, hvor det store
> skridt er taget... Fotomagasin.dk er tilbage!

Det ser rigtig fornuftigt ud, og fremtidens løsning er elektroniske
medier, de trykte er blevet for dyre at producere og distribuere.

Men lige nu er vi er i en overgangsfase, hvor der stadig udgives trykte
fotoblade, og hvor annoncørerne endnu ikke har erkendt at det er
fornuftigt at annoncere i et digitalt medie.

Derfor kan det godt virke lidt udsigtløst, at kaste penge og i
hundredevis - måske tusindvis af timers arbejde i et Internet-projekt,
som ikke giver indtægter her og nu.

Men I skal bare kleme på, hvis I er flittige og holder fast i jeres
koncept, så vil I om 2 - 3 år være det førende, og måske eneste danske
fotomagasin, og så skal annoncører nok falde til patten...:)

Til den tid, vil der naturligvis komme andre on-line fotomagasiner på
banen, men alle erfaringer viser, at det er de gamle og indarbejdede
web-sites, der vinder i konkurrencen.

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 15-03-02 12:53

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> Derfor kan det godt virke lidt udsigtløst, at kaste penge og i
> hundredevis - måske tusindvis af timers arbejde i et Internet-projekt,
> som ikke giver indtægter her og nu.

Du har ret i, at det virker som et nærmest håbløst projekt hvis tanken
skulle være at score kassen på det her... Men det er det netop ikke.
Fotomagasin startede oprindeligt i 1999, da en gruppe amatørfotografer
savnede seriøs og saglig information om fotobranchen. Det blev starten på
Fotomagasin, som nåede at eksistere i 1½ år dengang. Vi lukkede dengang
fordi vi manglede tid og fordi enkelte dele af branchen ganske enkelt
ikke var parat til at lægge kræfter i nettet (og uden opbakning fra
branchen er det svært at drive en nyhedstjeneste...).

I dag lever vi i en anden tid, en overgangsfase som du selv skriver, hvor
de trykte medier er på vej ned ad bakke og internettets fordele er ved at
gå op for alle.

Fotomagasin drives af enthusiasme og glæden ved fotografiet - i alle dets
afskygninger - og vi tør give vores mening til kende!

> [...]
> Til den tid, vil der naturligvis komme andre on-line fotomagasiner på
> banen, men alle erfaringer viser, at det er de gamle og indarbejdede

Vi vil ikke gøre som dele af den trykte fotopresse herhjemme og leve
alene på fordums tid og "brugernes blinde loyalitet"... Vi lever og ånder
for det her - og bliver Danmarks mest populære online fotomagasin fordi
vi ganske enkelt er de bedste! Og skulle der være andre, der er bedre end
os, tager vi det selvfølgelig som en udfordring - OG GLÆDER OS PÅ HELE
FOTO-DANMARKS VEGNE over, at der langt om længe er kommet flere seriøse
spillere i den danske fotopresse...

Lidt konkurrence skader jo aldrig!

Med venlig hilsen

Hans Henrik Appel
Fotomagasin.dk
http://www.fotomagasin.dk

Fra : Morfar

Dato : 16-03-02 18:01

Ser lovende ud !

Glæder mig til at se noget mere, måske kommer inspirationen tilbage til en
tidligere meget aktiv amatørfotograf.

Venlig hilsen
Leif