Navn på vaccinationsattest ifm. udstilling~
Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-03-02 09:44

Hej udstillings-eksperter,

endnu et praktisk spørgsmål... Vores dyrlæge har kattens kaldenavn i sit
system, dvs. at på Silks vaccinationsattest står der Silk og ikke
Samicoon Bagheera. Nu er jeg så i tvivl om det bliver accepteret på
udstillingen - altså skal kattens navn på vaccinationsattesten være det
samme som på stamtavlen? For så må jeg hellere smutte forbi dyrlægen og
få dem til at skrive en ny attest med et andet navn på....

/Pernille

Fra : Morten Skjershede

Dato : 15-03-02 12:25

Hej Pernille..
Er vaccinationsattesten ikke vedhæftet stamtavlen??
Jeg ville nok for alle tilfælde skyld få det ændret..det er "surt" at komme
til en udstilling og evt. blive afvist pga. der ikke er navne sammenfald.
Men konkret ved jeg ikke om det er tilladt eller ikke.
Du kunne jo evt kontakte udstillingssekrætær i egen klub ang. spørgsmålet.
Held & lykke

Morten
http://www.yeoman.subnet.dk
Yeoman DK Cornish Rex & Hellig Birma

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-03-02 15:55

Hej Pernille

Sådan gør de fleste dyrlæger - det er meget lettere for dem, som har
kælekatte, for de kan ikke huske, at missen i virkeligheden hedder
Fnidder-fnadder's xxyyzz når der bliver indkaldt til re-vaccination (især
hvis de har flere katte, selvfølgelig - hvis der kun er 1 er det lidt
ligegyldigt...).
Nå, men bortset fra det - vi andre får jo stemplet vaccinationerne direkte
på stamtavlen, så derfor giver det ingen problemer, at Camischa's Danish
Design står ført som "Tut" i dyrlægens system, for det fremgår ingen steder
af attesten. Jeg har dog set mange andre, som får vaccinationsattesterne i
"løsblade" med kaldenavn på, der står så også fødselsdato og køn mv., så det
har ikke givet anledning til problemer på udstillingerne - så mon ikke det
går med Silk også, især hvis køn og fødselsdato står på attesten...?

Held og lykke på den første udstilling i Hedensted!!!

Mange hilsner
Camilla