ECS K7S5A og lyd i Linux Mandrake
Fra : JP

Dato : 15-03-02 09:55

Hej
På mit ECS K7S5A bundkort har jeg onboard lydkort, som jeg ikke kan finde
linux-drivere til. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det lydkort til
at virke med Linux Mandrake 8.1?

På forhånd tak

/JP

Fra : Lars Overgaard

Dato : 15-03-02 11:51

"JP" <jesper-pedersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> linux-drivere til. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det lydkort til

Jeg har læst om en hel masse, der har prøvet uden held. Efter sigende skulle
det ikke være understøttet af Linux.
Løsningen plejer at være at putte et andet lydkort i.

/Lars

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 15-03-02 18:20

> [...]
> linux-drivere til. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det lydkort til

Prøv at kigge på bundkortet: Der sidder en lille (5mm x 5mm) chip, hvor der
står noget med ALS 100P, ALS 200 eller lign.

Hvis det er 100P eller 200, går du ind på Realteks driver side:
http://www.realtek.com.tw/htm/download/level.asp?class1=computer

Her går du ind i AC97 Codecs og vælger chippens navn, og evt. drivers only.
Voilá, en masse drivere, herunder én til Linux.

Om den så virker, ved jeg ikke, da jeg endnu kun kører Windows.

Venlig hilsen
Henrik