ClearScreen som escape sequence i Java?
Fra : Jesper Warming

Dato : 15-03-02 07:12

Findes der en escape sequence der kan "rense" skærmen og lade cursoren stå i
øverste venstre hjørne af skærmen (0,0)?

Hvis ikke, findes der så en anden måde at gøre det på?

Fra : Erik Martino Hansen

Dato : 15-03-02 17:10

Jesper Warming wrote:
> Findes der en escape sequence der kan "rense" skærmen og lade cursoren stå i
> øverste venstre hjørne af skærmen (0,0)?
>
> Hvis ikke, findes der så en anden måde at gøre det på?

Der findes pakker der implementerer text terminal support i Java. Prøv
at se på

http://www.freesoftware.fsf.org/jcurzez/ eller
http://home.att.net/~psantoro/jnicurses/jnicurses.html

Det lyder lidt overkill bare for at slette skærmen. Med UNIX kommandoen

TERM=ansi tput clear | less

fandt jeg frem til karakterene

<esc>[H<esc>[J

Det sletter skærmen på de fleste terminaler. Esc er her ascii værdi 27
(0x1b) Jeg gætter på det skrives sådan her i Java

public class clear {
System.out.println("\u001b[H\u001b[JHej med dig");
}
}

Prøv det

/erik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-02 22:06

Erik Martino Hansen <martino@daimi.au.dk> writes:

> Det sletter skærmen på de fleste terminaler.

vt100 kompatible. Desvaerre er Windows kun vt100 kompatibelt hvis man
installerer ANSI.SYS i en eller anden variant. Det har de faerreste.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn