Lige en mere ....... eregi_replace
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-03-02 01:15

Hej igen NG!

Jeg forsøger at lave et script som kan lave en tekst med @ om til et link.
Følgende bliver brugt:

<?
$tekst="Dette er en anden test med en adresse på www.beone.dk og
hp@beone.dk";?>

<!-- Script til @ - START -->
<?php
$tekst =
eregi_replace("(^|[[:space:]])([_\.0-9a-z-]+@([0-9a-z][0-9a-z-]+\.)+[a-z]{2,
3})","\\1<A HREF=\"mailto:\\2\">\\2</A>", $tekst);
?>
<!-- Script til @ - END -->

<?
echo $tekst;
?>

Men den kommer op med følgende fejl:
Warning: REG_BADBR:\invalid repetition count(s) in filen_der_er_fejl_i

Nogen der kan se hvad der er galt?

Og en anden ting - nogen der har en idé til hvordan man kombinere dette
script, hvs det oxo skulle passe til tekst der starter med "www" (uden
"").??

Takker for forslag på forhånd

*/Henrik Pedersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-03-02 07:27

On Fri, 15 Mar 2002 01:14:57 +0100, Henrik Pedersen wrote:

> eregi_replace("(^|[[:space:]])([_\.0-9a-z-]+@([0-9a-z][0-9a-z-]+\.)+[a-z]{2,
> 3})","\\1<A HREF=\"mailto:\\2\">\\2</A>", $tekst);

Har du selv lavet den?

Hvad laver | til at starte med?

--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-03-02 08:08

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> On Fri, 15 Mar 2002 01:14:57 +0100, Henrik Pedersen wrote:

eregi_replace("(^|[[:space:]])([_\.0-9a-z-]+@([0-9a-z][0-9a-z-]+\.)+[a-z]{2,

> Har du selv lavet den?
>
> Hvad laver | til at starte med?

Nope - jeg har desværre ikke selv lavet den, men fandt den i en anden post
for tid tilbage

Så jeg ved ikke hvad | laver i starten - er som sagt ikke ligefrem en haj
til PHP (endnu)

*/Henrik Pedersen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-03-02 12:08

> Og en anden ting - nogen der har en idé til hvordan man kombinere dette
> script, hvs det oxo skulle passe til tekst der starter med "www" (uden
> "").??

Jeg har nu prøvet at lave denne:

$db[message] =
eregi_replace("(^|[[:space:]])(([a-zA-Z0-9@:%_.~#-\?&]+[a-zA-Z0-9@%_~#
&/])(.org))", "\\1<A HREF=\"http://\\2\" TARGET=\"_blank\">\\2</A>",
$db[message]);

For at man kan skrive f.eks. domain.org og så bliver det til et link. Det
virker oxo fint, men problemet er bare, at der er en der har skrevet noget
med en original, og forkortet det org. Så han linie hedder noget med
"....har nu oxo købt mig en org. Det skulle.....".
en org. bliver så til et link, men det kan jeg jo ikke forstå, da jeg ikke
mener at have sat den til, at der må være mellemrum mellem domain og .org

Nogen der kan følge mig, og evt. se hvad der er galt??

*/Henrik Pedersen

Fra : Ulrik Kold

Dato : 17-03-02 19:31

Henrik Pedersen wrote:
> Hej igen NG! Jeg forsøger at lave et script som kan lave en tekst
> med @ om til et link.

Hvis det er for øvelsens skyld du laver det her, og ikke fordi det bare
skal virke, så undskylder jeg forstyrrelsen.

Hvis det er fordi skidtet skal virke, så har jeg fundet det her script
på phpwizard.net, som jeg dog ikke har prøvet, men som jeg vælger at
tror på virker:

Transform URLs and email addresses embedded within a string into
clickable HTML links:

http://www.phpwizard.net/resources/phpMisc/scripts/pretty/make_clickable.php3

Prøv det eller lad være, der er ingen mellemvej.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk