arrays igen?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-03-02 00:25

Hejsa NG,

Jeg har lidt problemer med nogle arrays, som I måske kan hjælpe med:

function test($t){

$book = getBookings(); //henter et 2D array med 3 subarrays - virker!

for ($i=0; $i<count($book); $i++)
{
if ($t == $book[$i][0])
{
return "Match / ".$book[$i][1]."";
}
else
{
return "------ ";
}
}
}

foreach ($t_array as $ta)
{
echo "$ta / ".test($ta)."<br>";
}

Problemet er at scriptet kun finder den første match i funktionen "test"
(der er entries der matcher). Hvis jeg erstatter $i med et tal, som findes i
$book i "if ($t == $book[$i][0])" finder den godt nok en "match for
ligenetop det tal, jeg har erstattet $i med. Kan I se hvad der er galt?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-03-02 02:15

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

>Kan I se hvad der er galt?

Ja, (hvis jeg har læst spørgsmålet rigtigt), du returnerer jo fra din
funktion. dvs. søgningen i array'et stopper.
prøv følgende (utestet):

--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-03-02 04:24

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, (hvis jeg har læst spørgsmålet rigtigt), du returnerer jo fra din
> funktion. dvs. søgningen i array'et stopper.

Du har ret. Jeg har dog fundet en helt tredje løsning - omskrivning så
funktionen test ikke længere var nødvendig
Men tak alligevel!

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk