MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP: mystisk Xerox mappe
Fra : lillekurt

Dato : 14-03-02 21:24

Inde i hovedmappen Programmer (Program Files) kan jeg godt genkende de
forskellige mapper undtagen én :
den hedder xerox og den indeholder en tom mappe kaldt nwwia.
Det mystiske er at XP siger at den er i brug, når man prøver at slette den.
Og den er gabende tom.

Er der andre som har den mappe uden at kunne sige hvor den kommer fra?

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 01:55

lillekurt skrev:

> Er der andre som har den mappe uden at kunne sige hvor den kommer
> fra?

Det er i hvert tilfælde en systemmappe og den hører til et eller
andet 'WindowsImage Acquisition' som vel er den her funktion med
scannere og kameraer ude i kontrolpanelet(?)

Der står noget om det her, men det er begrænset hvor meget af det
jeg forstår:
<http://www.microsoft.com/JAPAN/support/kb/articles/j070/0/25.asp>
Du må have fat i Phuong eller en tur igennem babelfish. ;)

Noget tyder på at den mappe ikke er nem at slippe af med. Jeg må
dog indrømme at jeg ikke har forsøgt, for den generer mig ikke.

Madsen.

Fra : lillekurt

Dato : 15-03-02 11:10

Det var godt du kom med de oplysninger. Jeg var bange for at det var spor af
virus eller lign. og det var lige før jeg dykkede ned i DOS og slettede den.
Men nu kan jeg godt leve med den -når jeg ved den er uskadelig.

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 15:59

lillekurt skrev:

> [...]
> var spor af virus eller lign. og det var lige før jeg dykkede ned
> i DOS og slettede den. Men nu kan jeg godt leve med den -når jeg

Ja også her. Efter sigende skulle det ikke engang kunne lade sig
gøre at slette den fra en kommandoprompt eller ved at genstarte til
fejlsikret tilstand med kommandoprompt og så slette mappen den vej,
men igen må jeg sige at jeg ikke har prøvet. Det er blot hvad jeg
har læst mig til på en Google-søgning.

Madsen.

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 16-03-02 12:49

via DOS... eller brug mappen til midlertidige filer... =)

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 17:16

--=(WarLock)=-- skrev:

>>> DOS... eller brug mappen til midlertidige filer... =)

Som nævnt så lavede jeg en Google-søgning hvor der åbenbart er flere
der har forsøgt at slette filen fra en kommandoprompt (Du har ikke DOS
i hverken Win2000 eller XP), men noget tyder på at man heller ikke kan
slette den fra en kommandoprompt, men igen så har jeg ikke prøvet. Det
var blot hvad jeg kunne læse mig til på de forskellige link en Google-
søgning kunne give.

Madsen.

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 18-03-02 12:55

> der har forsøgt at slette filen fra en kommandoprompt (Du har ikke DOS
> i hverken Win2000 eller XP),

WinXP installationens recovery console... kan man ikke derfra?

Fra : Madsen

Dato : 18-03-02 18:42

--=(WarLock)=-- skrev:

> WinXP installationens recovery console... kan man ikke derfra?

Som nævnt så ved jeg det ikke. Har ikke prøvet da det egentlig ikke gør
mig noget at der ligger en mappe på min harddisk ved navn Xerox på 0
bytes :)

Den eneste måde man kan finde ud af det på er et prøve.

Madsen.