ASUS P5A-B - hvilken AMD CPU
Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 14-03-02 22:02

Den nuværende CPU på 400 Mhz fryser ofte, og det er ikke RAM-problemer,
derfor overvejes udskiftning, men her er spørgsmålet:
Hvor hurtig en CPU kan jeg sætte i et Socket 7 bundkort?
Hvad er iøvrigt forskellen mellem Socket 7 og Super Socket 7?
Venligst
Gunnar

Fra : JSH

Dato : 14-03-02 22:25

Jeg har en AMD K6-II og den kører perfekt. Jeg har aldrig haft en
"fastfrosset" pc med hverken XP eller Win2K

John Stenbak Hansen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-03-02 23:36

"Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> wrote in

> Den nuværende CPU på 400 Mhz fryser ofte, og det er ikke
> RAM-problemer, derfor overvejes udskiftning, men her er
> spørgsmålet:

Du skal være opmærksom på at ustabilitet i 90% af tilfældene skyldes at
CPU'en bliver for varm. Hvilken køler har du på din 400MHz?

> Hvor hurtig en CPU kan jeg sætte i et Socket 7
> bundkort?
Jeg tror det variere lidt fra kort til kort. Et P5A-B mener jeg at man
kan sætte en multiplier på 5.5 og en bushastighed på 100 = en
CPU på 550MHz.

> Hvad er iøvrigt forskellen mellem Socket 7 og Super
> Socket 7?

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at socket 7 er classic pentium og
pentium mmx. Jeg mener så at super socket 7 er de K6-2 og K6-3 CPU'er
der kører med hastigheder på op til 550MHz. (men den forklaring er jeg
ikke selv helt sikker på, men det var da et bud

Flemming

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-03-02 21:00

> Du skal være opmærksom på at ustabilitet i 90% af tilfældene skyldes at
> CPU'en bliver for varm.

Det var ellers noget af en påstand. Hvad med drivere, RAM,
kompatibilitetsproblemer osv.?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 15-03-02 22:15

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> "Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> wrote in

> Du skal være opmærksom på at ustabilitet i 90% af tilfældene skyldes at
> CPU'en bliver for varm. Hvilken køler har du på din 400MHz?

En ret simpel køler - noname, - men jeg tror nu ikke det er den aktuelle
temperatur, som er årsagen, for frysning indtræder selv med helt kold CPU.
Jeg hælder til den anskuelse, at CPUen har været for varm hos den tidligere
ejer. Sælgeren har sat clockfrekvensen til 105, hvilket vil sige at CPUen
kører med 420 Mhz. Det kan vel ikke være de 5% overclocking, som kan
forårsage miseren??
Gunnar

Fra : Ove Kristensen

Dato : 15-03-02 06:27

"Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Hvor hurtig en CPU kan jeg sætte i et Socket 7 bundkort?

På det kort du har er det max 550 Mhz

Mvh
O.K.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-03-02 22:36

Ove Kristensen wrote:

> "Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> skrev i en
> meddelelse news:Qc8k8.2294$FT.88389@news010.worldonline.dk...
> [klip]
>
> På det kort du har er det max 550 Mhz
<snip>

Nope, 600 MHz - glem ikke 2x/6x-remappingen på alt over 400...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Finn

Dato : 15-03-02 11:40

Gunnar Poulsen <gunnar.poulsen@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Qc8k8.2294$FT.88389@news010.worldonline.dk...
> Den nuværende CPU på 400 Mhz fryser ofte, og det er ikke RAM-problemer,

Jeg mener at forskellen på socket 7 og super socket 7 er at socket 7 kun kan
gå ned til 2,5 V CPU voltage mens super socket 7 kan gå ned til 2,2 V .
Jeg tror at dit bundkort kan betragtes som super socket 7 og det vil kunne
køre med alle de processorer der passer i soklen bare du sørger for god
køling.

Mvh.Finn

Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 15-03-02 22:04

"Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre med alle de processorer der passer i soklen bare du sørger for god

Det lyder meget rigtig, - bundkortet kan i al fald levere 2,2 volt.
Tak!
Gunnar

Fra : Thomas G

Dato : 16-03-02 22:25

> [...]
> køre med alle de processorer der passer i soklen bare du sørger for god

Muligvis men den grundlæggende forskell på Soket 7 og super soket 7 er en
(understøttet) bushastighed der hedder max 66MHz på soket 7 og 100 MHz på
super 7.

mvh Thomas G