Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opdeling af gruppen
Fra : Clark Kent

Dato : 14-03-02 21:56

Er der nogen der ved, hvor langt opsplitningen i digital og analog foto er
kommet?

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-03-02 22:26

On Thu, 14 Mar 2002 21:56:14 +0100, "Clark Kent" <henri@orangenet.dk>
wroti:

>Er der nogen der ved, hvor langt opsplitningen i digital og analog foto er
>kommet?

den blev aldrig til noget

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 14-03-02 22:33

Fra : Lotte M

Dato : 14-03-02 22:40

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev

> den blev aldrig til noget

Forslagene behandles stadig i styregruppen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 15-03-02 00:29

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-03-02 09:29

> Ahh....jamen så lad os da bare afvente og krydse fingre for at de bliver
> vedtaget ;)

Jeg ved sgu' snart ikke.....Er det ikke lidt overkill at dele en gruppe der
ikke har mere end ~20-40 indlæg / døgn ?

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-03-02 11:13

Soren Pedersen wrote:

> Jeg ved sgu' snart ikke.....Er det ikke lidt overkill at dele en
> gruppe der ikke har mere end ~20-40 indlæg / døgn ?

- vi er meget enige...!

Gruppen havde i januar 1.667 indlæg fra 353 forskellige adresser, det er
i gennemsnit 55,5 indlæg pr. døgn, og 4.7 indlæg pr. skribent, heri er
medregnet off-topic indlæg, spam og troll'erier.

Disse tal viser dog ikke virkelighedden, for ud de af de 353 skribenter,
er der 148 skribenter som kun har postet et indlæg, og der er kun 42
skribenter, som har postet mere end 10 indlæg.

Og jeg vil tillade mig at påstå, at 10 indlæg pr. md. er et passende mål
for om man er fast og aktiv deltager i gruppen, og ud fra den målestok,
så er gruppen ikke stor nok til en opdeling.

FUT: news:dk.admin

PS: Tallene er hentet fra BLH's UseNet statestik.

Fra : emj

Dato : 15-03-02 11:30

Soren Pedersen skrev i
<3c91b183$0$18570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg ved sgu' snart ikke.....Er det ikke lidt overkill at dele en gruppe der
>ikke har mere end ~20-40 indlæg / døgn ?

Jo bestemt. Jeg tvivler da også på, at styregruppen finder frem til et
behov for opdeling.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-03-02 13:46

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> wrote in

> Jeg ved sgu' snart ikke.....Er det ikke lidt overkill at dele en gruppe
> der ikke har mere end ~20-40 indlæg / døgn ?

Jo - især fordi den tiltagende digitalisering inden for
spejlreflekskameraer vil gøre at de emner der ville blive diskuteret i en
eventuel analog gruppe vil være ligeså relevante i en digital gruppe.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-03-02 22:24

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> [...]
> spejlreflekskameraer vil gøre at de emner der ville blive diskuteret
> i en eventuel analog gruppe vil være ligeså relevante i en digital

Jeg er lige blevet færdig med en brochure for en kunde, hvor flere af
billederne er lavet med en Sinar med et digitalt bagstykke, billederne
fylder 560 Mb stykket, og de er i 16 bits farvedybde.

Og jeg vil tillade mig at hævde, at der er mere tegning og flere
detaljer i disse billeder, en hvis de samme optagelser var lavet
analogt, og scannet med en high-end Hell eller Crosfield tromlescanner.

Det tonalle omfang er simpelhen helt fantastisk, og det ville ikke være
noget problem, at producere A0 plakater i 70# liniers raster af disse billeder.

Det er faktisk lidt ligesom da jeg var ung, dengang var farvefilm til
privat og amatør brug noget forholdsvis nyt, de var også meget dyre, så
det var noget helt specielt, når der vare en farvefilm i "kassen", i dag
er det vel næsten mere naturligt at fotografere i farve end S/H.

Og hvis man ser på det tempo der er på udviklingen, så går der ikke ret
mange år, så vil vi slet ikke tænke over, at vi fotograferer digitalt.

Fra : Bjarne Kjær

Dato : 15-03-02 23:47

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> noget problem, at producere A0 plakater i 70# liniers raster af disse billeder.

Muligt, men jeg har stadig ikke set en kvalitet fra et digitalt medie i
der kommer på højde med et godt kopieret S/H negativ på barytpapir.

> Og hvis man ser på det tempo der er på udviklingen, så går der ikke ret
> mange år, så vil vi slet ikke tænke over, at vi fotograferer digitalt.

Måske, hvis det er den udvikling vi vil, jeg tror der vil være plads til
begge i mange år fremover - heldigvis

m.v.h.
Bjarne Kjær

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 16-03-02 10:28

On Fri, 15 Mar 2002 22:24:00 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wroti:

>Og hvis man ser på det tempo der er på udviklingen, så går der ikke ret
>mange år, så vil vi slet ikke tænke over, at vi fotograferer digitalt.

Ja det er jo den vej udviklingen går.
Hvad har vi ikke af hjælpemidler i vores husholdning, som vi ville ha
forsvoret vi ikke skulle ha indenfor hjemmets 4 vægge.
Og hvad har vi i dag ?

Hvordan er det med skrivemaskinen, hvem har sådan en som de bruger,
når de vil skrive et brev til moster Oda ?
--
mvh.
Luf

Fra : Langgaard

Dato : 16-03-02 11:32

Hej

Det er jo alle disse diskutioner der beviser at det et nødvendigt at dele
gruppen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Mr_Spiderman

Dato : 16-03-02 12:25

hvorfor er der ikke nogen der forslår
dk.fritid.foto.enoejede-digitale-uden-evner-og-uden-kvalitetssans
så kan Niels og Ulf klappe hinanden på ryggen derovre og så kan vi andre
blive fri for at høre på dem

i fatter det slet ik gør i vel ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-03-02 13:05

Mr_Spiderman wrote:

> [...]
> dk.fritid.foto.enoejede-digitale-uden-evner-og-uden-kvalitetssans
> så kan Niels og Ulf klappe hinanden på ryggen derovre og så kan vi

Nå så bette jan har fået sig et nyt alias...!

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 16-03-02 11:46

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message

> Jo - især fordi den tiltagende digitalisering inden for
> spejlreflekskameraer vil gøre at de emner der ville blive diskuteret i en
> eventuel analog gruppe vil være ligeså relevante i en digital gruppe.

Og derfor hører sådan en diskussion vel hjemme i dk.fritid.foto og hverken i
dk.fritid.foto.anolog eller dk.fritid.foto.digital, og problemet har løst
sig selv?

Jeg stemmer for, og regner med at være mest i dk.fritid.foto hvis den bliver
delt (dvs. efter min opfattelse bliver den ikke "delt", men påhæftet to
specifikke undergrupper for separatisterne).

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-03-02 13:01

Steffen Poulsen wrote:

> Jeg stemmer for, og regner med at være mest i dk.fritid.foto hvis den
> bliver delt (dvs. efter min opfattelse bliver den ikke "delt", men
> påhæftet to specifikke undergrupper for separatisterne).

- og så ender det som i news:dk.fritid.lystfiskeri, den fik også to
undergrupper p.g.a. rabiate separatister, og der postes under 10 indlæg
pr. måned i disse undergrupper, så de er stort set døde...

- og langt de fleste abonnerer alligevel på alle tre grupper, for ikke
at gå glip af noget...

- og jeg vil også holde mig til news:dk.fritid.foto - i.h.t. fundatsen
så er alle fotoemner nemlig on-topic i denne gruppe...:)

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-03-02 14:01

Niels Ebbesen wrote:

> - og så ender det som i news:dk.fritid.lystfiskeri, den fik også to
> undergrupper p.g.a. rabiate separatister,

Nja... Det er ikke helt korrekt, Niels. I den situation var der tale om,
at der helt berettiget blev oprettet to handelsgrupper - og ikke to
undergrupper til d.f.l.

Med hensyn til hvem der dengang leverede de mest rabiate holdninger, vil
det mest rimelige være at sige: Ingen nævnt, ingen glemt!

> - og langt de fleste abonnerer alligevel på alle tre grupper, for ikke
> at gå glip af noget.

Det står den enkelte frit for, at vælge og vrage mellem de tilgængelige
grupper.

> - og jeg vil også holde mig til news:dk.fritid.foto - i.h.t. fundatsen
> så er alle fotoemner nemlig on-topic i denne gruppe.

Din holdning er lige så god som alle andres - og bør som sådan
respekteres, hverken mere eller mindre.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-03-02 17:04

Carsten Stage wrote:

> Nja... Det er ikke helt korrekt, Niels. I den situation var der tale
> om, at der helt berettiget blev oprettet to handelsgrupper - og ikke
> to undergrupper til d.f.l.

Det er da bedøvende ligegyldigt, der var oprindligt en koncensus i
lystfiskergruppen, som gik på, at de meget få køb/salg godt kunne
accepteres i hovedgruppen.

Prøv at tage et kik på news:swnet.foto - det er en svensk fotogruppe, de
har både debat og køb/salg i samme gruppe, og jeg vil hævde at den
svenske gruppe kører meget bedre end denne gruppe, de har heller ikke
troll'erier i gruppen.

Det her handler om, at den foreslåede opsplitning slet ikke er sagligt
begrundet, det er derimod fnidder og intolerence, som ligger bag ved
forslagene om en opdeling.

FUT: news:dk.admin

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-03-02 16:06

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in

> Og derfor hører sådan en diskussion vel hjemme i dk.fritid.foto og
> hverken i dk.fritid.foto.anolog eller dk.fritid.foto.digital, og
> problemet har løst sig selv?

Jo men fordi linierne mellem emnerne er så udflydende vil der være tråde i
fx den analoge gruppe der også vil være relevant for den digitale gruppe -
og hvad gør man så? Crossposter - ja men så er tråden delt og det er noget
skidt..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-03-02 18:09

> [...]

> tråde i fx den analoge gruppe der også vil være relevant for den
> digitale gruppe - og hvad gør man så? Crossposter - ja men så er

Det er en meget præcis iagtagelse, jeg har for sjov gennemgået alle de
tråde der er postet i løbet af de sidste par måneder, og det er meget få
tråde som kan betegnes som rent "digitale" og endnu færre som kan
betegnes som rent "analoge", så det skal nok blive muntert, når de kloge
skal afgøre hvor en tråd hører hjemme.

Men pyt lad bare seperatisterne få nogle undergrupper, der kan de så
hygge sig med hinanden, de må jo ha' det svært, når de ikke kan se, at
der er mange måder at nå til det samme resultat.

Og jeg kan ihvertfald godt finde ud af at formulere mine indlæg, så de
er on-topic i hovedgruppen.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 16-03-02 14:46

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-03-02 16:28

Thomas Heide Clausen wrote:

> Vrøvl. Citat fra usenet.dk:

- og hvor svært kan det være, hovedparten af de tråde/indlæg der p.t.
postes her i gruppen, handler om generelle fotografiske emner...!

- og kan du lave en præcis definition på hvor grænserne mellem
fotografi, analogt fotografi og digitalt fotografi går - nej vel, det er
komplet umuligt at slå en præcis kridtstreg...!