Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Travenar Zoom 1:4.0-5.6/70-210mm, Macro
Fra : Flemming Andersen

Dato : 14-03-02 21:42

Hej!

Er der nogen, der har erfaring med Travenar Zoom til Minolta? Hvad må sådan
en koste?

Vh

Flemming Andersen
Minolta X-370

Fra : Clark Kent

Dato : 14-03-02 21:51

Uha, uha...........Travenar..........uhadada, uhadadadada

Flemming Andersen <fka@vip.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Flemming Andersen

Dato : 14-03-02 22:06

Ikke ret meget, åbenbart.........

Fra : Langgaard

Dato : 15-03-02 13:21

Hej

Ikke over 450,-

Men prøv den, den kan være udmærket, alt efter hvad du kræver !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : A.T.Højttalerværkste~

Dato : 16-03-02 01:23

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så prøv http://langgaard.subnet.dk/
>
> PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

kamera der hed "Lordomat" fremstillet af Lordon,Wetzlar.35mm.,koblet
afstandsmåler og søger til 3brændevider.Standard objektiv var ikke særlig
spændende men jeg købt en Travenar 135mm.(ingen zoom dengang ! ) der både
mekanisk og optisk var af ret høje kvalitet.Denne stammede fra fa. Shacht i
Ulm (sikken hukommelse !) Jeg viste ikke at fabrikken eksisteret endnu og
det er muligvis bar navnet der har dykket op igen men hvis det er fra samme
fa. burde kvaliteten være ret gode.Ikke særlige lysstærk og derfor lidt
svært at fokussere i dårlig lys. M.v.h. Alan.

Fra : Langgaard

Dato : 16-03-02 11:23

Hej

Ofte kommer der nye produkter der bærer gamle anerkendte navne, f.eks Tyske
Voigtlander BESSA, som var et førende navn i 50erne.
Hvor meget tysk kvallitet der er i det nye kamera er ikke godt at vide !!!!

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-02 13:24

On Sat, 16 Mar 2002 11:22:33 +0100, "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk>
wrote:

> Ofte kommer der nye produkter der bærer gamle anerkendte navne, f.eks
> Tyske Voigtlander BESSA, som var et førende navn i 50erne.
> Hvor meget tysk kvallitet der er i det nye kamera er ikke godt at vide!

Det er lavet i Japan af Cosina. Det er ikke nogen hemmelighed. Deres
brug af Voigtländer-navnet skal vist nærmest ses som en hyldest til et
gammelt, klassisk navn. Kameraerne har i øvrigt fået ganske gode
anmeldelser. Bl.a. skulle søgeren på modellen med søger være den bedst
målesøger nogensinde.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Andersen

Dato : 16-03-02 11:00

Tak for svarene.

Min fotohandler kendte ikke mærket, men anbefalede mig at holde mig til mere
kendte mærker. Så nu har jeg på ebay.de købt en Vivitar 70 - 210 mm for 31
Euro. For mine amatør-ører lyder det ret billigt.

Venlig hilsen

Flemming Andersen

Fra : Langgaard

Dato : 16-03-02 11:28

Hej

Det lyder til at være en god handel, men en anden gang kan du prøve at søge
på dk.marked.privat.foto , der kunne du måske også have fået et lignende
tilbud.