MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win XP (DK) og Nero 5.5.2.4
Fra : Spike

Dato : 14-03-02 21:50

Hej

En af mine kammerater har et problem med subj. Efter at have installeret
Nero 5.5.2.4 på
en IBM Aptiva med Win XP, "forsvinder" cd-rom drev og brænder med jævne
mellemrum.
Det vil sige, at han ikke kan "se" dem i stifinder eller på anden måde komme
i kontakt med
dem.

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på hvad der kan
være galt?

--
Spike

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 21:58

On Thu, 14 Mar 2002 21:49:50 +0100, "Spike" <xpeded@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>dem.
>
>Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på hvad der kan

Hvad med at prøve version 5.5.7.8 i første omgang?

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 14-03-02 22:46

Hej Lars
Jeg undrer mig over mange problemer omkring brændere til XP.
Hvorfor bruger man ikke bare den indbyggede brænderfacilitet.
Kan du eller andre stille min nysgerrighed?
Jeg har indtil nu bare højreklikket med musen på de filer der skulle
brændes, og jeg har ikke haft nogle problemer.
Hilsen
Jørgen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 23:03

On Thu, 14 Mar 2002 22:46:20 +0100, "Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl>
wrote:

> [...]
>Jeg har indtil nu bare højreklikket med musen på de filer der skulle
>brændes, og jeg har ikke haft nogle problemer.

Først og fremmest p.g.a. den begrænsede funktionalitet. Og desuden kan
det heller ikke brænde direkte fra det drev (eller den mappe?) hvor
filerne ligger. De bliver kopieret til en kryptisk mappe på c-drevet
inden brændingen begynder, og det er jo lidt åndsvagt. Hvad kan du
egentlig med det indbyggede program? Jeg må indrømme at jeg ikke har
kigget voldsomt grundigt på det, og er da lidt nysgerrig. Det kan ikke
andet end at brænde filer ned på en data-cd, vel?

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 10:41

> kigget voldsomt grundigt på det, og er da lidt nysgerrig. Det kan ikke
> andet end at brænde filer ned på en data-cd, vel?

Kan man ikke også brænde iso'er hvis man har powertoys inst. eller er det en
hacket udgave.
Men hvem bekymrer sig om den indbyggede, vi har jo nero.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 23:05

Jørgen Jørgensen skrev:

> Jeg undrer mig over mange problemer omkring brændere til XP.

Ingen problemer her.
Mange glemmer blot at installere et ASPI-layer som mange
brænderprogrammer kræver.

Madsen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-03-02 23:15

> Ingen problemer her.
> Mange glemmer blot at installere et ASPI-layer som mange
> brænderprogrammer kræver.

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad er et ASPI-layer? Og hvilket skulle man så
bruge hvis man f.eks. har Nero 5.5.6.4 og XP Dk Pro?
(Lite-on brænder)

-M

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 23:20

On Thu, 14 Mar 2002 23:15:10 +0100, "Morten Lorenzen"
<Morten@Lorenzen.as> wrote:

>Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad er et ASPI-layer? Og hvilket skulle man så
>bruge hvis man f.eks. har Nero 5.5.6.4 og XP Dk Pro?

Hvad siger du Madsen? Inkluderer Nero ikke sit eget ASPI-lag?

Ellers: <http://151.199.133.37:8080/aspi4all/>

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-03-02 23:26

> Hvad siger du Madsen? Inkluderer Nero ikke sit eget ASPI-lag?
>
> Ellers: <http://151.199.133.37:8080/aspi4all/>

Tak for det, men hvad gør dette "lag"?

-M

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 23:30

Lars Stokholm skrev:

> Hvad siger du Madsen? Inkluderer Nero ikke sit eget ASPI-lag?

Hvem siger jeg snakker om Nero? :)

Da jeg sidste år engang installerede Nero og CdrWin på WinXP Pro, da
kørte det faktisk ad helvede til, indtil jeg fik installeret ASPI.
Det samme gjorde sig gældende i sin tid da jeg skiftede til Win2000
fra Win98SE. Hverken Win2000 eller WinXP er født med ASPI.

ASPI 4.70 har jeg så haft gevaldige problemer med, men mere om det i
den tråd jeg henviste til i

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 23:49

On 14 Mar 2002 22:30:16 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvem siger jeg snakker om Nero? :)

Ikke dig :) Men det gør Morten og Spike...

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 01:27

Lars Stokholm skrev:

> Ikke dig :) Men det gør Morten og Spike...

Nå ja.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 23:26

Morten Lorenzen skrev:

> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad er et ASPI-layer? Og hvilket skulle
> man så bruge hvis man f.eks. har Nero 5.5.6.4 og XP Dk Pro?
> (Lite-on brænder)

Prøv evt. at læse denne tråd:

From: "John Øland Jensen" <john.oland@mail.dk>
Newsgroups: dk.edb.hardware.drev.cd-rom
Subject: aspi drivere til XP
Date: Mon, 11 Mar 2002 19:46:19 +0100

Madsen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-03-02 23:28

> Prøv evt. at læse denne tråd:

Tak.

-M

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 23:18

On 14 Mar 2002 22:05:09 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Hehe, den linje overså jeg...

>Ingen problemer her.

....heller ingen problemer her. Ikke med brænderen i hvert fald. CDRWin
gav blå skærm da jeg prøvede det, men ellers ingen problemer med noget
som helst.

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-03-02 23:25

> Hehe, den linje overså jeg...

> ...heller ingen problemer her. Ikke med brænderen i hvert fald. CDRWin
> gav blå skærm da jeg prøvede det, men ellers ingen problemer med noget
> som helst.

Nu bliver jeg da forvirret, er blevet anbefalet CDRWin til XP.

-M

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 23:32

Morten Lorenzen skrev:

> Nu bliver jeg da forvirret, er blevet anbefalet CDRWin til XP.

CdrWin3.8D kører fremragende her på min WinXP Pro UK. Jeg har ikke
haft een eneste blå skærm eller nedbrud med programmet. Jeg har dog
også installeret ASPI 4.60 ;)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-03-02 23:55

On 14 Mar 2002 22:31:30 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>CdrWin3.8D kører fremragende her på min WinXP Pro UK. Jeg har ikke
>haft een eneste blå skærm eller nedbrud med programmet. Jeg har dog
>også installeret ASPI 4.60 ;)

Jeg havde så vidt jeg husker ingen ASPI (men da jeg ikke engang kunne
få programmet startet, kan det jo også være godt det samme). Jeg havde
derimod en USB-brænder. Mand...(!) Den var mere ustabil end Oprah
Winfrey's vægt.

--
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.
En : Please reply to the group if the topic permits it.

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 01:27

Lars Stokholm skrev:

> Jeg havde derimod en USB-brænder. Mand...(!) Den var mere ustabil
> end Oprah Winfrey's vægt.

He-he. Ja, så må det være ustabilt.

Madsen.

Fra : Ove Hansen

Dato : 15-03-02 08:08

"Spike" <xpeded@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i kontakt med
> dem.
>
> Er der nogen der har oplevet noget lignende

Jeg har oplevet det. Da jeg ikke kunne få liv i
drevene igen, overlod jeg problemet til
forhandleren af PC'en. Han var 3 dage om at rette
fejlen. Nu har jeg ikke Nero længere, men har købt
Roxy CD Creator. Den gav iøvrigt også problemer
med XP, indtil forhandleren fandt på at hente nye
drivere fra Roxio.

Nogle gange fortryder jeg at jeg valgte XP som
styresystem.
/Ove

Fra : Gjøl

Dato : 15-03-02 08:39

"Ove Hansen" <ovh@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> "Spike" <xpeded@hotmail.com> wrote in message

> Efter at have installeret

Jeg har et spørgsmål til dig, da du installerede Nero, installerede du så også
følge cd´en, den der hedder Plexi Tools, den kan min maskine(XP) nemlig ikke lide,
den gør som dit problem, fjerner begge drev.
Men ikke Nero som jeg siden har opdateret flere gange, og det hele kører meget
stabilt.
Hygge

Fra : Ove Hansen

Dato : 15-03-02 14:22

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in message
dk...

[...klip]
> Jeg har et spørgsmål til dig, da du installerede
Nero, installerede du så også
> følge cd´en, den der hedder Plexi Tools, den kan
min maskine(XP) nemlig ikke lide,
> den gør som dit problem, fjerner begge drev.
[klip...]

Jeg har ikke installeret Plexi Tools og jeg tror
heller ikke forhandleren har gjort det. Da jeg
fejlmeldte PC'en spurgte han nemlig, om jeg havde
installeret det.
/Ove

Fra : Spike

Dato : 15-03-02 22:32

> Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på hvad der
kan
> være galt?

He he. Jeg takker for alle de interessante "bud", selvom vi da vist røg ind
på lidt af et sidespor

> [...]
ikke lide,
> den gør som dit problem, fjerner begge drev.

Nej, Plexi Tools blev ikke installeret, så det er nok ikke det der er
problemet.

> Hvad med at prøve version 5.5.7.8 i første omgang?

Ja, det blev også konsekvensen. Som jeg forstår det, er det den første
version der officielt fungerer sammen med XP.

God weekend

--
Spike