MS Windows
briani 27239
Codec til forskellige typer AVI filer
Fra : Kim Nielsen

Dato : 14-03-02 21:27

Jeg har en Windows 2000 pro med SP2SR1 og det undre mig at der er en
del AVI film jeg ikke kan afspille.
Når jeg prøver at afspille en sådan fil går Windows Media Player på
Internettet og søger efter en codec server, og de lykkes ikke at finde
en passende codec.

Jeg har Windows Media Player 7.01 (den nye "smarte" udgave) og 6.4.09
(den oprindelige).

Efter et tip har jeg installeret DivX 3.11, det hjalp lidt nu var der
flere film der kunne afspilles.

På Microsoft's web var der et råd om at prøve Appels Quicktime Player,
og den har jeg nu i version 5.02 uden at der er flere film jeg kan
afspille, og jeg fandt ikke andre råd der så fornuftige ud.

"egenskaber" er forskellige for de forskellige filer - og så vidt jeg
kan se er der intet der tyder på at man i filen kan se hvilken afspiller
/ codec der skal bruges.

Er der nogen der ved hvilke afspiller / codec der skal bruges - og hvor
man kan få fat i dem, så vil jeg sætte stor pris på et svar med de
oplysninger.

-"- KGN -"-

Fra : Mogens

Dato : 14-03-02 22:00

On Thu, 14 Mar 2002 21:27:28 +0100, "Kim Nielsen" <please@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der ved hvilke afspiller / codec der skal bruges - og hvor
>man kan få fat i dem, så vil jeg sætte stor pris på et svar med de

Hej

Hvis du kun har DivX 3.11 så mangler du en update.
www.divX.com kan du hente DivX 5 og så burde
du kunne afspille de fleste film.

En anden codec som ikke er så meget brugt mere
er I263. Den burde være til at finde med Google, men
ellers har jeg den vist liggende et eller andet sted.

Du kan også få fat i programmet AVInfo som kan
oplyse en masse om AVI filer. Bl.a. hvilke codecs
der er brugt.

Mvh Mogens

Fra : ha

Dato : 14-03-02 22:00

> [...]
bruges - og hvor
> man kan få fat i dem, så vil jeg sætte stor pris på et svar

http://www.divxit.dk/ under "downloads" finder du i venstre
side
en lille menu hvor der bl.a. står Codecs.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 14-03-02 22:02

Hovsa, glemte osse lige http://www.divx.com/divx/#download

mvh
ha

Fra : Kim Nielsen

Dato : 14-03-02 22:43

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse
> Hovsa, glemte osse lige http://www.divx.com/divx/#download
>
> mvh
> ha

Mange, mange tak for de hurtige og gode svar. DivX 5.0 er sagen, alle
mine film kan nu ses - problemet er løst.