Cisco 827 med Firewall (hvordan)
Fra : Jakob Seedorff

Dato : 14-03-02 20:15

Jeg har en Cisco 827 forbundet til min ADSL forbindelse (Tiscali). Min
ADSL har en fast IP adresse.

Jeg har nu købt en GNAT Box 1000, som jeg ønsker at bruge som firewall
(med DMZ). GNAT Box'en skal så have ansvaret for NAT.

Min problem er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal
konfigurere min Csico 827. Principielt set skal det hele jo bare lige
igennem fra WAN til det externe interface på Firewal'en (og omvendt).
Er der nogen som ved hvor jeg kam finde et eksempel på en sådan 827
setup?

Også, hvordan enabler jeg den web-baserede konfiguration af Cisco 827.

På forhånd tak.

mvh.

JSE

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-02 23:28

On 14 Mar 2002 11:15:18 -0800, jaksee@hotmail.com (Jakob
Seedorff) wrote:

> Min problem er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal
> konfigurere min Csico 827. Principielt set skal det hele jo bare lige
> igennem fra WAN til det externe interface på Firewal'en (og omvendt).

no ip nat inside source list <din liste> int dialerX
ip nat inside source static <firewall-adressen> int dialerX

> Også, hvordan enabler jeg den web-baserede konfiguration af Cisco 827.

Glem det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-02 23:29

Seedorff) wrote:

> [...]
>
> Jeg har nu købt en GNAT Box 1000, som jeg ønsker at bruge som firewall
> (med DMZ). GNAT Box'en skal så have ansvaret for NAT.

PS:

Du kan skifte til en SOHO77, der formentlig er billigere hos
Tiscali, og du har jo ikke tænkt dig at bruge de ting en 827'er
kan ekstra (firewall og vpn) i forhold til en SOHO77.

Hvis din linie ikke er 'for hurtig' kan du også skifte til 677.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-02 23:33

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev....

> Hvis din linie ikke er 'for hurtig' kan du også skifte til 677.

Hvad mener du?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-02 23:55

On Thu, 14 Mar 2002 22:32:48 GMT, "Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk>
wrote:

> Hvad mener du?

Tiscali havde et princip om, at de hurtige linier skulle være med
SOHO77 eller 827, og de langsomme med 677.

Jeg har lige checket, og jeg kan se, at det ikke er tilfældet
længere, så der er nok en smule yderligere at spare ved at skifte
til 677. (Det ser ud til at være 15/md).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-02 18:18

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev....

> Tiscali havde et princip om, at de hurtige linier skulle være med
> SOHO77 eller 827, og de langsomme med 677.

Ahh. Jeg var et øjeblik bange for at der var et ydelsesproblem med
677'eren jeg ikke kendte.