Kattegård / elhegn
Fra : Nina

Dato : 14-03-02 19:47

Hej alle
Jeg synes jeg så et link her engang til en der havde hegn med el omkring
haven til at holde kattene inde. Er der nogle der har det link?
.... og nogle der har erfaringer med det? gode/dårlige

Jeg har i dag en aflukket kattegård, men vil da gerne overveje alternativer,
hvis de kan give kattene nogle flere udfoldelses muligheder på en god måde

--
Hilsen Nina

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 14-03-02 19:54

Jeg ved hvilket link det er der har været her på ng men du kan læse og se
tegninger her www.sundisk.dk
under elheng/løbegård

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-03-02 01:32

Vi har hegnet hele vores have ind med hegn 1,80m højt med 0,5m vandret
indhæng hele vejen rundt. Ingen el. Jeg sender gladeligt det billede jeg
har af hegnet til interesserede.
mvh Camilla

Fra : Gitte J

Dato : 15-03-02 08:47

Jeg vil meget gerne ha' billedet
-Gitte

Fra : Christina K

Dato : 15-03-02 08:58

Camilla Baird <primpraus@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:54a8d542e9b7b91875d4bffeded6d6db.54586@mygate.mailgate.
org...
> Vi har hegnet hele vores have ind med hegn 1,80m højt med 0,5m vandret
> indhæng hele vejen rundt. Ingen el. Jeg sender gladeligt det billede
> [...]
Det lyder meget interessant, jeg vil gerne se et billede!! Det er noget
at vise kæresten. Jeg går ud fra at du ikke har haft problemer med at de
ville smutte ud?

Missehilsener Christina

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-03-02 12:52

Nej, vi har ikke haft problemer med at de ville ud...

Vi har faktisk (inden vi fik lukket hegnet helt) haft en enkelt fremmed
kat inde som gik i panik fordi den ikke kunne komme ud... vi var nøt til
at lukke den ud af en af dørene i hegnet - så det er ganske effektivt.

mvh Camilla

Fra : Christina K

Dato : 15-03-02 19:42

Camilla Baird <primpraus@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:48fe9c22dfcfaf03f8fe933517d5131a.54586@mygate.mailgate.
org...
> [...]
til
> at lukke den ud af en af dørene i hegnet - så det er ganske effektivt.

Hej Camilla

Tak for billedet! Ja, jeg må indrømme at det ser ganske effektivt ud,
det bliver også sådan noget vi vil have lavet når vi engang får noget
større at bo. Dine katte må elske det? Indtil videre må mine nøjes med
løbegården*S*

Missehilsener Christina

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-03-02 11:59

"Christina K" <christinak@adr.dk> wrote in message

> [...]
> det bliver også sådan noget vi vil have lavet når vi engang får noget
> større at bo. Dine katte må elske det? Indtil videre må mine nøjes med

De er meget glade for det.

Vi tænkte på kun at indhegne en del af haven/lave en løbegård, men så
kom vi i tanke om at så kunne vi jo ikke være i haven sammen med
kattene, så vi ville hellere hegne hele haven ind. Det fungerer
smaddergodt!

mvh Camilla

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 17-03-02 16:12

Jeg var heller ikke tilhænger af el-hegn, men vi blev nødsaget til det, da
vi havde ikke kun en men to udbrydere. Så vi havde ikke andet alternativ.
Jeg vil godt indrømme at da først hegnet var sat op, og kattene havde prøvet
hegnet en gang, og fandt ud af hvad det var, har de ikke prøvet det siden,
så hegnet er effektivt, og jeg er ikke længere nervøs for at kattene skal
bryde ud. I kan ses vores kattegård på vores hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/askov
mvh
Jens Askov Jensen
Camilla Baird <primpraus@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5363a93763927eabfc8a2cd83bc713d7.54586@mygate.mailgate.org.

Fra : Nina

Dato : 15-03-02 08:58

Jeg har prøvet den løsning, og den virker fint... for de fleste katte. Jeg
har en der går i armgang og kravler over..... derfor blev min nuværende
kattegård bygget. Helt aflukket. Men jeg synes det kunne være dejligt hvis
kattene også kunne kravle lidt i træerne, en kattegård begrænser jo friheden
lidt.
Derfor ville jeg overveje elhegnet, men med det link jeg fik er jeg langt
fra overbevist om at det er den rigtige løsning, synes egentligt det virker
lidt barsk.
Hva' siger i?
--
Hilsen Nina

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-03-02 12:55

Jeg er absolut ikke tilhænger af elhegn - undtagen til får eller andre
større dyr som det er svært at holde inde med volierenet...

Vores indhæng er af hønsenet støttet af nogle særlige pinde af
elektriker rør... man kan bruge hulbånd i stedet... det skal iaf være
noget der giver efter for kattens vægt så katten ikke bliver fristet til
at kravle i det.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 16-03-02 20:56

> Jeg er absolut ikke tilhænger af elhegn - undtagen til får eller andre
> større dyr som det er svært at holde inde med volierenet...

Hej Camilla og alle i andre

Jeg vil heller ikke påstå at el-hegn har stået højt på min hit-liste, men i
enkelte tilfælde ser jeg dog ingen anden udvej.

En af mine killingekøbere har fået sig en rigtig udbryder og vi har ikke set
anden udvej end netop sådant et hegn. Læs evt. mere her:
http://home1.stofanet.dk/celeste/index.html under Diverse - Houdini.

Med venlig hilsen
Danielle

Ailuro's Maine Coon Cats
www.ailuro.dk

Fra : Christina K

Dato : 16-03-02 23:30

Kenneth Villefrance <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7080a$989$1@sunsite.dk...
> [...]
ikke set
> anden udvej end netop sådant et hegn. Læs evt. mere her:

Hejsa

Ja, nogle gange må man være opfindsom når man har med katte at gøre
Det ville være alletiders at se slutresultatet, altså billeder! Hun
skriver godt nok at de er på vej, så man må væbne sig med tålmodighed.
Det er ellers en fin side og jeg morede mig vildt meget over nogle af
historierne, kunne tydeligt genkende mine egne misser. Det er tydeligt
at se hvor meget de katte bliver elsket.

Missehilsener Christina

Fra : Trine Piltoft

Dato : 17-03-02 13:09

Hejsa!

> Jeg er absolut ikke tilhænger af elhegn - undtagen til får eller andre
> større dyr som det er svært at holde inde med volierenet...

Det er jeg egentligt heller ikke, men jeg er dog alligevel igang med at
lave en sådan løsning til mine katte.
Jeg bor inde midt i byen, i et ældre hus, som er "bygget sammen" med
nabohusene. Hvis jeg skulle lave en overdækket løbegåd af en vis
størrelse, ville det blive i forlængelse af huset, og jeg ville være
nødt til at lave den temmelig høj for at kunne gå oprejst i den. Det
ville betyde, at mine naboer skulle være tvunget til at gå og kigge på
sådan et højt/grimt hegn, og det synes jeg ikke jeg vil være bekendt
overfor dem.
Jeg har derfor hegnet haven ind i samme højde som det nuværende
"træstakithegn" er - ca. 1, 6 meter, og så skal der nogle skråstivere
med elhegn i ovenover det. Det ser ikke så slemt ud som jeg havde
frygtet, og mine naboer har da heller ikke brokket sig. Jeg er ikke helt
færdig, men regner med at blive det inden foråret for alvor "går i
aktion".

Jeg synes måske nok det er lidt barbarisk med el-hegnet, men hvis
alternativet, er at mine katte har en stor chance for at slippe ud af
haven, eller at jeg simpelthen slet ikke kan lukke dem ud, ja så er
el-hegnet at foretrække. Jeg regner stærkt med, at det kun er en enkelt
gang eller 2 at de mest nysgerrrige af kattene vil få et stød, og det er
ihvertfald at foretrække frem for at blive ramt af en bil eller nogle af
de andre farer der er udenfor.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-03-02 22:27

Hej Camilla

Vil du ikke også sende billedet til mig? Jeg har længe haft planer om at
indhegne haven, men jeg kan ikke finde ud af det
E-mail: wessel@dk-ginkgo.dk

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte