Bøger?
Fra : Ostekongen

Dato : 14-03-02 19:32

Hej gruppe.
Jeg skal ud at investere i to bøger, en om Java og en om XML.
Bøgerne skal naturligvis være up-to-date, og de skal ikke udelukkende
behandle ET bestemt emne, men derimod være en virkelig god bog der
dækker alt, eller så meget som muligt.
Jeg har kig på nogle på Amazon.co.uk

Er her nogle med gode forslag, er jeg meget interesseret, da jeg ikke
ønsker et fejlkøb.

-Ostekongen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 20:31

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> writes:

> Jeg skal ud at investere i to bøger, en om Java og en om XML.

Der er rigeligt at vaelge imellem. Hvad skal du bruge dem til? Jo
flere detaljer, jo bedre raad kan du faa.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ostekongen

Dato : 14-03-02 22:25

Hej. Ja, jeg ved der findes et hav af muligheder.
Det skal ikke være en helt nybegynder bog, da jeg kan noget i forvejen.
Men derimod en bog der indeholder så meget som muligt (gerne en tyk satan).
Skal helst kunne bruges som en opslagsbog, samtidig med den indeholder
konkrete
øvelser og eksempler.
Jeg er klar over, at der findes en masse emner inden for både Java og XML,
og jeg ved at der findes bøger i bunkevis om alle disse. Derfor ønsker jeg
en overordnet
bog, indeholdende så mange emner som muligt, og selvfølgelig skrevet på en
god og forståelig måde,
men dog stadig faglig avanceret.
-Ostekongen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 22:41

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> writes:

> Det skal ikke være en helt nybegynder bog, da jeg kan noget i forvejen.

Hvordan staar du i forhold til Javasoft.com's Java Tutorial?

Har du laest Thinking in Java som kan hentes paa nettet?

Med hensyn til XML - det er "bare et filformat". Hvad havde du taenkt
dig du skulle bruge det til?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : stk

Dato : 15-03-02 09:56

> Har du laest Thinking in Java som kan hentes paa nettet?
Helt klart en god start. Den hjælper både begyndere og øvede. Masser af
terori med gode eksempler, der også kan dl.

stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Skøtt

Dato : 15-03-02 12:22

> [...]

> en overordnet
> bog, indeholdende så mange emner som muligt, og selvfølgelig skrevet på en

Jeg har selv indkøbt "Java & XML" fra O'Reilly og er ganske tilfreds
med den indtil nu (er ikke kommet igennem den endnu). Der er et
introduktions kapitel til generel XML, som jeg ikke har læst, men det
ser OK ud. Derefter hopper den direkte ud i SAX,DOM, Publishing,
osv. Læs mere om den på:
http://www.oreilly.com/catalog/javaxml2/

Ang. en Java bog kan er jeg enig med de andre om at Bruce Eckels
"Thinking in Java" er rigtig god hvis altså du kan et andet sprog i
forvejen. Det gode er at den kan hentes online. På den anden side kan
jeg kun advare imod den bog, som vi bruger på mit studie: Java Gently
af Judy Bishop. Magen til ringe bog skal men efter min mening lede
længe efter
--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : stk

Dato : 15-03-02 14:29

En anden rigtig god bog er 'Java, grundbog i programmering' af Henrik
Kressner. Den minder meget om TIJ, men er selvfølgelig ikke nær så
omfattende.

stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Ostekongen

Dato : 15-03-02 14:52

Den har jeg i forvejen.

Mvh. Rune Trusell
Aka. Ostekongen

www.ostekongen.dk

icq: 144551849

Fra : Ostekongen

Dato : 15-03-02 14:53

Tak for alle forslag og ideer

Fra : Peter Lind

Dato : 15-03-02 18:29

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> Hej gruppe.
> Jeg skal ud at investere i to bøger, en om Java og en om XML.

Jeg troede at alle ville nævne denne, men jeg er åbenbart den første:
Ken Arnold, James Gosling & David Holmes: The Java Programming Language.

Det er en rigtig god grundlæggende bog om java - god som opslagsbog og også
værd at læse frit.
Jeg tror at den nyeste er third edition, men der kan være kommet en endnu
nyere.

mvh
Peter Lind

Fra : Flemming Jensen

Dato : 16-03-02 21:45

On Thu, 14 Mar 2002 19:31:52 +0100, "Ostekongen"
> [...]

>dækker alt, eller så meget som muligt.
>Jeg har kig på nogle på Amazon.co.uk
>
>Er her nogle med gode forslag, er jeg meget interesseret, da jeg ikke

Fejlkøb - det er måske spørgsmålet om et køb _nu_ ikke ville være
et fejlkøb, uanset hvad du køber.

Ud over mine egne skriverier (http://nostromo.ikasths.dk/docjava)
findes der efterhånden mange gode bøger og lignende på nettet, og
du skulle måske først surfe rundt og se om de kunne dække dine
behov for "bøger". Det kan jo være at de kan bringe dig så meget
videre at det bliver en ny slags bog du skal have - f.eks. Goslings
bog der er nævnt af andre i denne tråd (den er ikke for begyndere).

/Flemming Jensen

Fra : Katrine Grønhøj

Dato : 31-03-02 01:34

Jeg er godt klar over, det er noget tid siden tråden sluttede, men jeg ville
alligevel give mit besyv med. Jeg læser datalogi på universitetet, og det
første programmeringskursus vi har er i java (og man går ud fra at vi er
dumme). Vi bruger bogen "Java Software Solutions: Foundations of Program
Design" af John Lewis og William Loftus (som navnet og forfatterne antyder
er den engelsk). Jeg synes personligt det er en kanon god bog. Men prisen
kan godt afskrække de fleste der ikke _SKAL_ bruge den.

En anden kommentar er, at der på følgende hjemmeside http://javabog.dk
findes en online udgave af "Objektorienteret programmering i java" (som
navnet antyder på dansk) som sagtens kan bruges til at lære det
fundamentale.