Webserver bag D-Link 804 router
Fra : Hadsbjerg

Dato : 14-03-02 18:38

På trods af at jeg har frekventeret flere nyhedsgrupper m.v. er det
fortsat ikke lykkedes mig at få min web-server til at virke bag min
D-Link 804 router.

Serveren er IIS sat op på Win XP.
Jeg har fast IP med eget domænenavn der er sat til at pege på
IP-adresse. Det fungerer fint... Kobler jeg web-serveren direkte på uden
om routeren har jeg fin forbindelse ude fra.

I routeren har jeg redirected mine fast IP-adresse til webserveren
(udgående port 80 -> local port 80). Porten er åben..

Routeren kører DHCP, startende fra 192.168.0.1 med gateway sat til
192.168.0.1. Webserveren kører på 192.168.0.3 som sagt mappet fra min
faste IP-adresse

Hvad har jeg glemt eller gjort galt..?

PFT

Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-02 19:16

Thu, 14 Mar 2002 17:37:33 GMT, skrev "Hadsbjerg"
<Hadsbjerg.news@kandu.dk>:

>På trods af at jeg har frekventeret flere nyhedsgrupper m.v. er det
>fortsat ikke lykkedes mig at få min web-server til at virke bag min
>D-Link 804 router.

Spørg i news:dk.edb.netvaerk, denne her gruppe er ikke til
konfigurationsspørgsmål.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : ODB

Dato : 18-12-02 08:39

Hi Steen

Jeg har også en dlink, og den svinger fint, jeg bruger så ikke lige IIS,
jeg bruger en anden web sever, men hvis du mapper din port 80 til din
web server så er det Okay, men det du skal huske er at du også kan vælge
om du bruger nogle speciel programmer i din d-link opsætning, der kan
man vælge mellem om man bruger ICQ om man har en Mail sever og om man
har en WEB server, der skal du lige klikke af at du har en web server
jeg tror det er noget med firewallen i routeren, så skulle det virker.

Jeg haved lidt problemer med at få det til at virker i starten, men da
jeg opdatere mit firmware virked det perfekt, jeg kan ikke huske hvilken
version jeg bruger, men hvis du vil vide det kan jeg godt tjekke det!

HUSK lige en anden ting du kan ikke side internt, altså bag din router
og skriver www.vibeholm.dk, det understøtter D-link ikke, for at teste
din web server skal du bruge en anonymiser web side så du kommer ud af
huset og ind igen via en anden siden. Hvis du skal tjekke om din web
server køre skal du skrive den interne ip i din web browser hvis du
sidder internt.

Håber det er til at forstå.

Held og lykke.

Tim P