MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flere WinXP partioner på samme disk
Fra : Claus

Dato : 14-03-02 16:15

Jeg vil gerne have følgende konfiguration, hvis muligt:

Partion 0 - en lille partion til bootloader(?) - f.eks. 5MB FAT
Partion 1 - WinXP til arb, NTFS
Partion 2 - WinXP til privat, NTFS
Partion 3 - Linux
Partion 4 - NTFS data til WinXP

Hvordan gør jeg dét? Det skal "selvfølgelig" være sådan, at hvis en given
installation skal geninstalleres (det sker jo), så skal det kunne gøres uden
de store problemer.

Er dette overhovedet muligt og hvad kræver det og findes der et godt
multiboot program?
Jeg har ingen erfaring med multiboots overhovedet :-/
Håber nogen kan/vil svare.

Claus

Fra : Claus

Dato : 15-03-02 15:01

> [...]
>
> Hvordan gør jeg dét? Det skal "selvfølgelig" være sådan, at hvis en given
> installation skal geninstalleres (det sker jo), så skal det kunne gøres

Slet ikke nogen der har nogen idéer til hvordan jeg gør? Jeg har prøvet nu
med de to XP versioner. Da jeg så ville installere en bootloader (BootMagic)
sagde den at der ikke var nogen FAT tilgængelig på den første disk!? Men den
første disk/partion er en 15MB FAT partion og den ér formateret. Øhh.. hvad
gør jeg?

Claus

Fra : Klaus

Dato : 15-03-02 16:20

Jeg vil tro du skal installere linux som det første system.
Klaus

Fra : Pico

Dato : 15-03-02 17:27

> [...]
> første disk/partion er en 15MB FAT partion og den ér formateret. Øhh.. hvad

Det lyder måske dumt, men har du husket at gøre den aktiv ?
Pico

Fra : Claus

Dato : 18-03-02 14:25

hvad

> Det lyder måske dumt, men har du husket at gøre den aktiv ?

Den er aktiv og formatteret, ja.

Claus

Fra : Claus

Dato : 18-03-02 14:53

Ville man kunne editére sin "boot.ini"? Altså således at dette måske kunne
være OK:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional Work" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional Private" /fastdetect

Dette er p.t. kun for de to XP partioner. Ville dette fungere? (har ikke
turde prøve)

Claus