MS Windows
briani 27239
printer i XP. pro.
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 14-03-02 15:23

Hej Gruppe

Har en XP. Pro. En HP. 815C, deskjet. Den vil gerne printe men ikke så godt
som før, og jeg skal tænde den manuelt. De drivere der er på cd-rommen
bliver ikke så godt modtaget af XP, men XP mener at understøtte denne
printer. Nogen der har et bud.

Mogens

Fra : ha

Dato : 14-03-02 17:10

> printer. Nogen der har et bud.

Besøg HP's hjemmeside og se om der er
nye drivere.

mvh
ha

Fra : Tine Laursen

Dato : 14-03-02 19:51

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Besøg HP's hjemmeside og se om der er
> nye drivere.

.... eller installer win 2000 driverne. Gå derefter ind i mappen filerne til
printeren er installeret i. Find *.exe, højreklik og vælg Kompatibilitet
"Windows 2000". XP er bygget over 2000 kernen, derfor dette valg af driver.

mvh.
Tine
http://server4you.dk - http://link4you.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-02 00:10

"Tine Laursen" <tina.laursen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> printeren er installeret i. Find *.exe, højreklik og vælg Kompatibilitet
> "Windows 2000". XP er bygget over 2000 kernen, derfor dette valg af

Jo, men de fleste win 2000 drivere virker altså alligevel ikke i xp - eller
virker dårligt.
Jeg har i forskellige forbindelser (ej med printere) forsøgt med 2000
drivere, da der ikke fandtes xp drivere og troede lige som dig, men det
virkede overhovedet ikke.
I øvrigt kan man også sætte kompatibilitet til win 95, 98 m.m.
Men jeg tror næppe, at det vil virke med en driver. Det er beregnet på spil
og programmer. Hvis det var så let, så var der i princippet ingen grund til
at lave nye drivere

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 02:17

Kurt B. Andersen skrev:

> Jeg har i forskellige forbindelser (ej med printere) forsøgt med
> 2000 drivere, da der ikke fandtes xp drivere og troede lige som
> dig, men det virkede overhovedet ikke.

Jeg har problemer med en Win2000-driver til en printer på WinXP Pro.
Det er en Epson Stylus Color 1520.
Noget tyder på at Epson bare ikke gider at lave en WinXP-driver til
denne printer og det irriterer mig meget.
Jeg kan godt installere driveren, men så kommer der til at optræde
to printere af samme navn i Kontrolpanel > Printere. Den ene bruger
den driver som WinXP automatisk installerer og den anden bruger
Win2000/Epson-driveren. Jeg kan dog ikke slette printeren med WinXP-
driveren. Den kommer bare frem igen ved genstart. Man skulle jo tro
at Win2000/Epson-driveren ville sørge for, at WinXP ikke finder en
ny printer ved hver genstart, men det gør den altså ikke så jeg har
indtil videre valgt at køre med standard-driveren som følger med til
WinXP.

Man kan ikke regne med at en driver til Win2000 også kører fint på
WinXP for det er nemlig langt fra sikkert. Det bedste er at driveren
er skrevet til WinXP også.

Madsen.