MS Windows
briani 27239
Spil der genstarter i DOS
Fra : Torben R

Dato : 14-03-02 15:06

Hej NG

Håber ikke dette er OT selvom det handler om spil.

Jeg fandt et gl. spil på oldgame.dk (Micromachine) og installerede på HD.
Win98 SE fortæller at spillet skal genstartes i dos og jeg accepterer.

Desværre er der fejl i spillet og det starter aldrig - bare sort skærm.
Der går en rum tid og pc'en genstarter - igen i dos-mode og forsøger at
starte Micromachines !

Nu kommer så spørgsmålet - hvordan hulen får jeg min Win98 til at boote helt
nomalt igen.

PS: Har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, lukke pænt ned, genstarte -
stadig forsøger
Win98 at starte dos-prompten og spillet.

Nogen venlige sjæle som kan hjælpe.

Torben R

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 23:07

Torben R skrev:

> Nu kommer så spørgsmålet - hvordan hulen får jeg min Win98 til at
> boote helt nomalt igen.

Fra en tidligere tråd for længe siden:

I Config.sys, fjern linien:
DOS=Single.
Det burde gøre det.

Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-03-02 00:59

"Torben R" <ilac@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt et gl. spil på oldgame.dk (Micromachine) og installerede på HD.
> Win98 SE fortæller at spillet skal genstartes i dos og jeg accepterer.

Her er et tip til når du har fået maskine op at køre igen.
Find filen msdos.sys i roden af cdrevet. Fjern skrivebeskyttelse og skjult
attributten. Rediger filen. Linjen BootGUI=1 skal være BootGui=0
Så starter windows ikke op ved boot, men stanser i en dosprompt.
For at starte windows skriver du WIN i dosprompten.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 01:34

Henning Præstegaard skrev:

[msdos.sys]
> Rediger filen. Linjen BootGUI=1 skal være BootGui=0
> Så starter windows ikke op ved boot, men stanser i en dosprompt.
> For at starte windows skriver du WIN i dosprompten.

Er der ikke også noget med en BootMenu=1 ?
Jeg mener at det får en valgmenu op på skærmen under hver opstart hvor
du så har mulighed for at vælge DOS, fejlsikret tilstand osv. Altså det
samme som at holde Ctrl-tasten nede når der skrives 'Starter Windows
98...' Funktionen er egentlig rar hvis man roder meget i DOS og ikke
nødvendigvis behøver at starte Windows først.

Madsen.

Fra : Torben R

Dato : 15-03-02 09:33

Tak til Madsen og Henning for velvillig assistance.

Mvh Torben

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 16:00

Torben R skrev:

> Tak til Madsen og Henning for velvillig assistance.

Og hjalp det så på problemet? :)

Madsen.