MS Windows
briani 27239
Defragmentering i Window XP
Fra : Brian Larsen

Dato : 14-03-02 14:58

Hejsa, Jeg havde efter lang tids brug besluttet at defragmentere mit
C:\-drev for at få ryddet lidt op i rodet. Jeg defragmenterede uden
problemer på ca. 8 timer. Mit problem er at efter dette er nogle spil og
programmer blevet utrolig langsomme til at starte op. F.eks. spillet 'Return
to Castle Wolfenstein' er flere minutter op at starte op, imod 10 sekunder
før. Når spillet endelig er loaded køre det som det plejer. Lukker jeg
spillet/programmet ned for igen at starte det op senere kommer det ligesom
det plejer på 10 sek. Det skal nævnes at jeg køre raid 0 på 2 IBM GXP60 60Gb
diske på et Abit KT7A-Raid motherboard. Dvs. at Windows XP ser et C:\-drev
på 120 Gb. Er det noget hø at defragmentere et raid-drev eller kan godt det?
Er der en som har en løsning til mit problem?
Mine specs. er: WinXP Build 2600, AMD XP1600+, 384 Mb Ram, én partion med
120Gb som mit c:/-drev NTFS. 2 diske(hvert sit kabel) i hardware Raid 0 64K,
pagefile custom size ca. 500 til 1200 (har lige skiftet til 'system managed
size' for at se om det hjalp - men ak)
Før jeg defragmenterede kørte det perfekt så det er et nyt problem som kun
defragmenteringen kan være årsag til (er meget sikker Jeg ved at WinXP
er meget ram krævende og at mine 384mb har noget at se til, men som sagt
kørte det perfekt før jeg defrag...... Når jeg nu starter et program op
tager det nu flere minutter. Diskene knurrer i vildskab og i taskmanageren
kan jeg se at 'system' bruger ca. 75% af min cpu. Programmet jeg vil starte
bruger ca. 1% og er 'not responding' i disse minutter, men "vågner" så på et
tidspunkt. En kollega har samme problem, dog kun med en disk som ikke sidder
på raid-controleren, men på samme type motherboard. Jeg vil jo gerne have
min perfekte pc igen uden at skulle geninstallere. Kan nogen hjælpe?

/DARKEST

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 14-03-02 22:38

Hej Brian
Fik du ikke en liste over en del filer som ikke kunne defragmenteres?
Min erfaring er at man skal køre mindst 2 defragmenteringer lige oven i
hinanden, så er de førstnævnte filer også i orden.
Derfor prøv at defragmentere igen - det varer slet ikke så længe 2. og evt.
3. gang.
Hilsen
Jørgen