Soltek SL75DRV4 og AMD XP 1900
Fra : Rune Manscher

Dato : 14-03-02 11:27

Er ovenstående en kombination der passer sammen ? Hvis man køber processoren
'boxed', sidder køleren så allerede på, og hvordan er støjniveauet på sådan
en krabat ?

Hvis jeg nu meget gerne vil have en støjsvag pc, hvilken køler skal jeg så
købe mig (og her ser vi bort fra strømforsyning, hd etc. støj) ?

*Rune

Fra : Martin K

Dato : 14-03-02 12:19

Hvis den kan være på bundkortet, må Silent Viking fra Thermal Take vel være
det naturlige valg... Den køler op til XP 1900+. Men skal du oc, skal du gå
uden om denne køler!

--
Martin K

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 14-03-02 14:48

Jeg har selv et DRV4 board og en Silent Viking som lige kan være der. Men
heller ikke mere end "lige"

Utrolig dejlig og støjsvag køler....

Kasper

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-03-02 17:15

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har selv et DRV4 board og en Silent Viking som lige kan være der. Men
> heller ikke mere end "lige"
>
> Utrolig dejlig og støjsvag køler....
**********

Jeg mener, at på visse Soltek'er, der skal man lige
"bøje" eller "vippe" en grøn kondensator en smule
før den kan vippes ind på plads.

Fra : Jakob H K

Dato : 14-03-02 19:13

an lige
> "bøje" eller "vippe" en grøn kondensator en smule
> før den kan vippes ind på plads.

Det er korrekt, jeg har lige med hjertet oppe i halsen sat en silent
viking på en xp1700+ på et inno bo.. (det samme som drv4) den rør lige
nøjagtig en kondensator (er det et problem når maskinen kører ?)

Jeg har aldrig samlet en pc før, jeg må sige jeg var overrasket over
hvor meget tryk der skulle til for at få køleren på, men der var i det
mindste ikke noget der knaste

Hygge

Jakobb H k

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-03-02 22:06

"Jakob H K" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har aldrig samlet en pc før, jeg må sige jeg var overrasket over
> hvor meget tryk der skulle til for at få køleren på, men der var i det

******************

Bortset fra, at Wiking'en er dårlig konstrueret
rent montagemæssig, så er det en helt fin køler.

Men der er ikke megen plads rundt om mange
sokler på en del bundkort, og ofte er det nemmest
at sætte køleren på, når bundkortet ELLER strømforsyningen
er taget ud af kabinettet, så "skruetrækkeren" eller andet
kan bøje metalstangen ned over de beige tapper på socket'en...
Og nej..intet problem med fysisk kontakt mellem kondensator/køler v/brug.

MVH

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-03-02 08:49

Tusind tak for de mange gode svar. Jeg går i øvrigt ud fra (siden ingen har
kommenteret det), at der godt kan sidde en xp 1900 i sådan et mb.

Finde der en god køler der kan monteres på sådan et mb, hvor man ikke skal
bøje for mange småting ?

*Rune

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-03-02 14:57

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> [...]
processoren
> 'boxed', sidder køleren så allerede på, og hvordan er støjniveauet på

Køleren er ikke monteret på en "boxed" CPU. Den følger bare med i pakken.
Støjniveauet skulle vist være helt i orden... har jeg hørt noge sige.

> Hvis jeg nu meget gerne vil have en støjsvag pc, hvilken køler skal jeg så
> købe mig (og her ser vi bort fra strømforsyning, hd etc. støj) ?

Grundreglen må være et køleprofil med en stor overflade og en god stor
blæser der ikke behøver at køre over 6000rpm for at gi' lidt luft.
ThermalTakes Silent Viking har sidde egenskaber og løser vist opgaven ret
godt.

Prøv evt. at kikk lidt tilbage i indlægene i
news:dk.edb.hardware.overclocking hvor der foruden overclocking også ofte
skrives om støj og kampen mod det

- Lars

Fra : Brizz

Dato : 14-03-02 15:06

Har et bundkort magen til og en XP1800 med en "stille viking" Jeg måtte dog
sætte en extra køler i mit kabinet for at trække den varme luft ud. Men det
kan være min placering af kabinetet. Men med den extra køler på virker det
bare. Vikingen er meget støjsvag og hvis du bliver nødt til extra kabinet
køling kan der også fås støjsvage kølere der. Så Go for it!!

Brian

Fra : Martin K

Dato : 14-03-02 15:16

Hvis vi her snakker kabinetkølere/blæsere, vil jeg mene at diverse modeller
fra Papst vil kunne bære opgaven...

--
Martin K

Fra : Børge T.

Dato : 14-03-02 19:53

> Hvis jeg nu meget gerne vil have en støjsvag pc, hvilken køler skal jeg så
> købe mig (og her ser vi bort fra strømforsyning, hd etc. støj) ?
>
> *Rune

Kører 1550Mhz med en T.bird 1400 (Ikke XP), og en Silverado 50 CPU køler.
Den kører kun med 8V og er praktisk talt lydløs

B.T.