ping tider ??
Fra : PK

Dato : 14-03-02 11:12

Mi interesse for multiplayer spil, er vokset gennem den senere tid. I den
forbindelse dukker spørgmålet om ping tider op.
Jeg har i dag adsl 256/128. Vil meget gerne øge hastigheden en smule.
De aktuelle er teledk bredbånd 512/128 eller boomtown 512/512
spørgsmålet er :
hvormeget betyder den øgede upstream. Er det pengene værd ???

mvh

PK

Fra : Søren R

Dato : 14-03-02 11:55

"PK" <poulerik.killendahl@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> spørgsmålet er :
> hvormeget betyder den øgede upstream. Er det pengene værd ???

Jeg havde Boomtown ADSL, og kan sige så meget at min ping til Boomtown's
egne servere var omkring 25-27.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-03-02 14:30

PK wrote:

> [...]
> spørgsmålet er :
> hvormeget betyder den øgede upstream. Er det pengene værd ???

Øget båndbrede på ADSL betyder intet, det som betyder noget er hvilken
udbyder du benytter i forhold til hvilken server du ønsker at spille på.

Mvh

Bruno

Fra : Flare

Dato : 14-03-02 15:20

> Øget båndbrede på ADSL betyder intet, det som betyder noget er hvilken
> udbyder du benytter i forhold til hvilken server du ønsker at spille
på.

Arghhh det er nu ikke helt rigtig.

Der er faktisk tale om 2 typer af delays. Transmission delay, hvor
gælder:
Tx = Transmission delay
Nb = Antal bit som skal overføres
R = BitRat. Altså hastigheden af forbindelsen

Tx = ( Nb / R )

Tx = ( 1000 bit / 128.000 ) = 0.0078 sekund

Og så er det det der tæller: Propagation delay hvor følgende gælder:
Tp = Propagation delay
S = Antal meter der er til det man måler udfra
V = Omtrent hastighed i ledning

Tp = (200 km / 2*10^8 ms-1) = 0.01 sek

Ping = 2* (Tp+Tx) + Forsinkelse i router osv.

Man kan udfra Tx se at jo højre bitRate jo laver delay...Så det har LIDT
betyding, og kun lidt. Men ingen er ikke rigitg.

Kunne ikke lade vær :)

--
Flare
= >> http://www.dct-team.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-03-02 16:51

Flare wrote:

> Kunne ikke lade vær :)

Hehe, alt forladt.

Jeg vidste faktisk godt at ingen betydning var en oversimplificering, selvom
jeg ikke kendte den præcise formel, men jeg mente den kunne tillades i
enkelhedens navn.

Mvh

Bruno

Fra : Highlander

Dato : 14-03-02 18:55

"PK" <poulerik.killendahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmålet er :
> hvormeget betyder den øgede upstream. Er det pengene værd ???

er lige gået fra ISDN til 1024/256
og det har hjulpet 0 på min ping til BN ...
stadigvæk omkring 100 - 150 ...

andre med "dårligere" adsl data har bedre ping end jeg så det er ikke
adsldata alene der gør det ...

Highlander

Fra : MOA

Dato : 14-03-02 18:59

min ping ligger på godt 20-50 på boomtown med 1mbit/512 tiscali....

MOA

Fra : PK

Dato : 14-03-02 21:14

Takker for svarene , både de tekniske og de erfaringsmæssige. Jeg kan hermed
tillade mig at konkludere at min forbindelse er god nok til mit spille
forbrug.

mvh

PK

Fra : Klaus G.

Dato : 16-03-02 16:19

> [...]
> stadigvæk omkring 100 - 150 ...
>
> andre med "dårligere" adsl data har bedre ping end jeg så det er ikke
Har du prøvet at ændre rate til 9999?

ellers prøv at fuske lidt med cl_cmdrate og cl_updaterate

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Highlander

Dato : 16-03-02 19:59

> Har du prøvet at ændre rate til 9999?
>
> ellers prøv at fuske lidt med cl_cmdrate og cl_updaterate

nææ det har jeg ikke men fristes da til prøve
men nu er det lige det at jeg ikke har den fjerneste ide hvad du snakker om
gider du forklare ( jeg kører under w98se ) eller henvise til en side ?

Highlander

Fra : Klaus G.

Dato : 18-03-02 18:18

> [...]
om
> ..
> gider du forklare ( jeg kører under w98se ) eller henvise til en side ?

Hehe, det er i spillet du skal gøre det. Hiv consolen ned og skriv:

rate 9999
cl_cmdrate 40
cl_updaterate 40

hvis du stadig har lag problemer så prøv dig frem med cl_updaterate og
cl_cmdrate

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Highlander

Dato : 18-03-02 19:16

> [...]
> cl_cmdrate 40
> cl_updaterate 40
>
> hvis du stadig har lag problemer så prøv dig frem med cl_updaterate og

Oki nu ved jeg hvorfor jeg ikke anede noget om det ..

jeg spiller ikke CS ( som jeg regner med du henviser til )...
Jeg troede det måake var noget window tweak ... og det har jeg prøvet alt
sammen

Highlander