MS Windows
briani 27239
Resourcestyring i 2000
Fra : M.Kay

Dato : 14-03-02 11:14

Hej Alle

Jeg bøvler med en maskine der skal køre med to gamle ISA ikke PnP kort.. det
kræver jeg får lov til manuelt at styre hardware ressourcerne.. Jeg har
installeret W2000 og SP2, men jeg får ikke lov til at ændre noget som
helst... Jeg har da før installeret 2000 på andre maskiner hvor jeg kunne
ændre alt.. Hvad kunne forskellen muligvis være... Jeg bruger et Abit VA6
bundkort.

Alle gode råd værdsættes

M. Kay

Fra : Madsen

Dato : 14-03-02 18:00

M.Kay skrev:

> [...]
> 2000 på andre maskiner hvor jeg kunne ændre alt.. Hvad kunne
> forskellen muligvis være... Jeg bruger et Abit VA6 bundkort.

Hvis computeren kører ACPI og dermed IRQ-sharing har du ikke nogen
mulighed for at ændre på ret meget hvad angår tildeling af ressourcer,
adresseområde og IRQ-indstillinger.

<http://makeashorterlink.com/?W27751E5>

Madsen.

Fra : M.Kay

Dato : 21-03-02 10:05

> Hvis computeren kører ACPI og dermed IRQ-sharing har du ikke nogen
> mulighed for at ændre på ret meget hvad angår tildeling af ressourcer,
> adresseområde og IRQ-indstillinger.
>
> <http://makeashorterlink.com/?W27751E5>

Tak for linket. Det gav et par ideer..
Men hvilken hal skal man vælge til sådan en standard pc med atx bundkort..
Jeg valgte standard pc... men det gav mig ikke rigtig den kontrol jeg havde
håbet på... Så jeg installerede ME og vupti så er der ikke nogle problemer
med ISA-kort.. Det 2000 halløj er vist lidt for smart trods alt..

Mik..

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 16:31

M.Kay skrev:

> Tak for linket. Det gav et par ideer..
> Men hvilken hal skal man vælge til sådan en standard pc med atx
> bundkort.. Jeg valgte standard pc... men det gav mig ikke rigtig
> den kontrol jeg havde håbet på...

Hvis strømforsyningen understøtter APM, så er normalen at Win2000 og
WinXP under indstallationen installerer pc'en som en 'ACPI-kompatibel
PC'. Det burde der normalt ikke være problemer med. Jeg kører f.eks.
med det pt. på både Win2000 og XP uden nogen form for problemer.

> Så jeg installerede ME og vupti så er der ikke nogle problemer med
> ISA-kort.. Det 2000 halløj er vist lidt for smart trods alt..

Det kommer jo lidt an på hvad man skal bruge det til.
Win2000 er meget krævende hvad angår hardware og du finder jo heller
ikke ret mange nye bundkort i dag, hvor det i det hele taget er muligt
at smide et ISA-kort i. ISA er efterhånden forældet.

Madsen.