æøå - problemer i GD-font
Fra : karlsor

Dato : 14-03-02 11:26

Når jeg genetrerer billeder med text - må jeg enten velge GD-font, og
får derved ikke æøå/ÆØÅ, eller jeg må velge TTF, og får grums på
bokstavene.

For en online demonstrasjon av problemet, gå hit:
http://nettforlaget.net/testmappe/image/test.php

Jeg håper noen har en løsning til meg
Vennlig hilsen Karl Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : -Martin-

Dato : 14-03-02 15:10

On Thu, 14 Mar 2002 10:26:09 GMT, "karlsor" <karlsor.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>bokstavene.
>
>For en online demonstrasjon av problemet, gå hit:

Hva med at vælge en anden font ? fx arial eller verdana eller sådan
en?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-03-02 17:27

"karlsor" <karlsor.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> bokstavene.
>
> For en online demonstrasjon av problemet, gå hit:

http://dk.php.net/manual/en/function.imagettftext.php
"Col is the color index. Using the negative of a color index has the effect
of turning off antialiasing. "

Prøv det? :)

Men ellers må du vælge en bedre font - eller større fontstørrelse.

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.