MS Windows
briani 27239
Hvor gemmes brugernavn
Fra : ::: Bjørn Quist

Dato : 14-03-02 10:58

Da jeg installerede ME på en PC, skrev jeg et forkert Brugernavn.

Det brugernavn som MS bruger i f.eks. Officepakkerne osv.

Hvor "cacher" Windows disse brugernavne ?
Og hvordan ændrer jeg dem?

Med venlig hilsen
Bjørn Quist

Fra : M.Kay

Dato : 14-03-02 11:16

"::: Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> wrote in
message news:Sy_j8.2086$FT.56632@news010.worldonline.dk...
> Da jeg installerede ME på en PC, skrev jeg et forkert Brugernavn.
>
> Det brugernavn som MS bruger i f.eks. Officepakkerne osv.
>
> Hvor "cacher" Windows disse brugernavne ?
> Og hvordan ændrer jeg dem?

Måske i .pwl filerne

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-03-02 13:21

"::: Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev i en
> Da jeg installerede ME på en PC, skrev jeg et forkert Brugernavn.
> Og hvordan ændrer jeg dem?

Start Regedit og søg på det "uheld" du har skrevet som bruger navn og ret det.
Kør flere søg da brugernavnet står flere steder,tror jeg nok.

Her er det man plejer at advare og opfordre til at tage en kopi af registreings
databasen før ændringer. (har ikke gjort det selv ved den samme operation)

mvh
Henning

Fra : Pico

Dato : 14-03-02 17:45

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:7H0k8.64$%L4.1743@news.get2net.dk...
> "::: Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev i en

Nedestående er til Win 98. Mon ikke det kan bruges til ME.
Jeg har med held brugt det mange gange, men husk nu det med backup.
Pico

Ændre brugernavnet

Når du installerer Windows, skal du angive et brugernavn og alt efter omstændighederne et firma. Disse navne gemmes på lige fod med
så godt som alle Windows' systemindstillinger i registreringen - i dette tilfælde i nøglen

HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

under "RegisteredOwner" og "RegisteredOrganization". Dobbeltklikker du disse navne, kan du ændre dem, f.eks. hvis du har skrevet
forkert under installationen af Windows. Forresten finder du her under "ProduetKey" den nøglekode, som er nødvendig for at
installere Windows - hvis du skulle komme til at savne CD-hylstret med denne information.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-02 00:05

Hvis du har fået installeret officepakken, skal du ind i
Funktioner-Indstillinger og under fanen Brugeroplysninger skal du ændre
navnet. Det er ikke nok at ændre i regedit, da navnet er taget med over ved
installationen.

Kurt