MS Windows
briani 27239
Installation af W98 eller W95 på en Compaq~
Fra : ::: Bjørn Quist

Dato : 14-03-02 10:46

Hej!

Jeg prøver at installere Windows 95 eller 98 på en bærbar Compaq LTE 5100
(docking).

Pludselig (midt i installationen) fryser billedet totalt!

Hvad kan der være galt?

Den gør det både med 95 og 98 (på to forskellige steder).
Har prøvet flere gange, men den fyrser samme sted hver gang!

Med venlig hilsen
Bjørn Quist

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-03-02 12:26

"::: Bjørn Quist"
<bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev:
> Jeg prøver at installere Windows 95 eller 98 på en
> bærbar Compaq LTE 5100 (docking).
>
> Pludselig (midt i installationen) fryser billedet totalt!
>
> Hvad kan der være galt?

Har du set om Virus Warning er enabled i BIOS?
- Den skal være disabled for at Win95/98 kan installeres.

Venligst
Mikael

Fra : ::: Bjørn Quist

Dato : 14-03-02 13:05

Sådan et punkt er der ikke i min BIOS...
Er de randre forslag til hvad der kan være galt ?

Det kan da ikke væe pga. for lidt RAM vel.. ???

Jeg ved godt 24 MB Ram ikke er meget ... men det burde W95 kunne køre...

Med venlig hilsen
Bjørn Quist

Fra : scn

Dato : 14-03-02 13:18

"::: Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan et punkt er der ikke i min BIOS...
> Er de randre forslag til hvad der kan være galt ?

Et gæt:
Kan det være fejl på harddisken, kør scandisk

> Det kan da ikke væe pga. for lidt RAM vel.. ???

Nej.
Har selv kørt win98 på 16MB på en gammel P100
og har lige "opgraderet" den til Win2000
(P100 1,2GB harddisk og hele 32MB ram grafikkortet har 2MB ram)

Det er langsomt, men det virker

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Bjørn Quist

Dato : 14-03-02 14:26

Lyder godt at det ikke kan være rammen!

Kan det være fordi jeg brugte en generisk CD-rom-driver (oakcderom.sys)
og ikke den driver-spec. (dén kunne jeg ikke finde/downloade)!

Med venlig hilsen
Bjørn Quist