Tellmore telefonsvare
Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-03-02 09:56

Hej
Jeg har lige fået et Telmore kort og bruger en Nokia 6150.

Telmore har oplyst mig, at jeg har telefonsvare nummer 23 23 23 23. Det har
jeg tastet ind i telefonen, og kan ringe og aflytte svaren.

MEN: Når telefonen er slukket og man ringer til den, kommer der en
fejlmeddelelse i stedet for omstilling til telefonsvaren.
Jeg mener selv, at jeg har opsat telefonen til at omstille ved slukket, men
et eller andet svinger ikke.
Hvad er der galt?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-03-02 11:56

"Henrik Enslev" <henslev@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlmeddelelse i stedet for omstilling til telefonsvaren.
> Jeg mener selv, at jeg har opsat telefonen til at omstille ved slukket, men

Har du brugt den korrekte kode til viderestilling til telefonsvareren ved slukket/
manglende dækning?

**62*23232323# og SEND derefter

Ved optaget: **67*23232323# og SEND derefter

Ved manglende svar: **61*23232323# og SEND derefter. (viderestilles
efter [vistnok] 20sek.)

Ved manglende svar: **61*23232323**N# og SEND derefter. (N er
det antal sekunder telefonen skal ringe inden der viderestilles til svareren.
N kan være 5, 10, 15, 20, 25 el. 30)

Alle samtaler **21*23232323# og SEND derefter. (Telefonen vil ved
denne viderestilling ikke ringe, selvom den er tændt. Alle samtaler videre-
stilles straks til svareren)

Claus

Fra : apollo14

Dato : 15-03-02 18:24

Claus E Beyer wrote in dk.teknik.telefoni.mobil at 14 mar 2002

> [...]
>
> Alle samtaler **21*23232323# og SEND derefter. (Telefonen vil ved
> denne viderestilling ikke ringe, selvom den er tændt. Alle samtaler

Husk at der skal stå +45 foran telefonsvarernumret, ellers virker det
ikke som det skal.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-03-02 09:59

"apollo14" <apollo14dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Claus E Beyer wrote in dk.teknik.telefoni.mobil at 14 mar 2002

> Husk at der skal stå +45 foran telefonsvarernumret, ellers virker det
> ikke som det skal.

Min erfaring siger mig, at hvis man laver en viderestilling internt i det land hvor
SIM-kortet er hjemmehørende, da er det nok at angive viderestillingsnummeret
på "national form". Andres evt. modstridende erfaringer med det, modtages
gerne.

Når man laver en kontrol med *#62# (SEND) vil nummeret oftest blive vist i
"international form".

Claus

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-03-02 12:16