MS Windows
briani 27239
Deling af ADSL
Fra : Thïngmand

Dato : 14-03-02 08:41

Jeg har en hovedmaskine med Win2000 hvor ADSL'en sidder i netværkskortet.
Den sidder via et USB->LAN i en hub sammen med min bærbare, der kører ME.

Jeg kan fint overfører filer og lign. Når jeg nu skal dele ADSL'en, skal jeg
så bruge et proxy program, som jeg gjorde da jeg kørte med modem eller burde
den bærbare også kunne se internettet vha. "automatisk registrering"?

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 15-03-02 15:51

Nu har jeg pøvet flere gange at læse og forstå din opsætning, men jeg fatter
ikke hvad du mener !!

Hvis du sætter din ADSL router/LAN modem direkte i maskinen er du nødt til
at benytte maskinen som proxy/gateway for at din bærbare kan få netadgang.

Det mest normale er dog enten at bruge routeren som hub (hvis en sådan hub
er indbygget) eller koble routeren direkte på den hub du benytter til dit
LAN. Dette kræver dog at routeren har en indbygget DHCP server eller at den
har en fast IP-adresse som du kan bruge som gateway.

Jannik