Computer fryser ved IE
Fra : Brian Nilsson

Dato : 14-03-02 00:38

Hej.

Jeg ved ikke om dette er den rette nyhedsgruppe.

For et pr. dage siden begyndte min computer at fryse (ikke helt), når jeg
dobbeltklikke på en billede-fil, eller en web-fil. Normalt skal den blot
åben filen i IE, men nu kan der gå op til 30. sekunder, ellers er jeg nød
til at genstarte maskinen. Ved hjælp af Ctrl+Alt+Delete kan jeg se det er et
program der hedder Iexplore. Det er det eneste program hvor der ud for står
"(Svare ikke)".

Hvordan løser jeg problemet?

Clear Sky ...
Brian Nilsson - astrobln(a)yahoo.dk
http://home.worldonline.dk/~brianjon/ng/visitkort.htm

Fra : Leony

Dato : 14-03-02 10:47

"Brian Nilsson" <astrobln@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan løser jeg problemet?

Prøv at slette dine midlertidige internetfiler.
Alternativt:
Har du installeret noget nyt for nylig (programmer eller hardware).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Brian Nilsson

Dato : 14-03-02 11:11

> Prøv at slette dine midlertidige internetfiler.

Prøver i øjeblikket.

> Alternativt:
> Har du installeret noget nyt for nylig (programmer eller hardware).

Ja, fejl kom især efter afinstalleret en pop up kliller. Måske skal IE blot
installes igen ?

Fra : Brian Nilsson

Dato : 14-03-02 12:57

> Prøv at slette dine midlertidige internetfiler.

Det kom der ikke noget bedre ud af.

Jeg har hentet og installet IE 5.5 i håb det løste fejlen, men den er her
endnu.
Det er lige som at IE venter på et eller andet den ikke kan finde, eller et
eller andet forsøger at starte op sammen med IE, men kan så ikke. Det er
mest når jeg klikke på web-filer jeg har til at ligge på selve computeren at
jeg oplever der kan gå op til 30 sekunder før der sker noget!?

Forslag????

--

- mvh. Brian -
http://home.worldonline.dk/~brianjon/ng/visitkort.htm

Fra : Brian Nilsson

Dato : 14-03-02 13:16

Jeg har prøvet lidt her frem og tilbage.

IE har kun problemer når det er web-sider der ligger på harddisk. Klikker
jeg på genvejen der er ved siden af start, eller på skrivebordet, starter
den op uden problemer. Det samme med billeder, dem viser den med det samme,
det er altså web-filer det er fejl ved?

Forslag????

--

- mvh. Brian -
http://home.worldonline.dk/~brianjon/ng/visitkort.htm

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 10:16

> Forslag????

Mystisk.
Jeg har et forslag, det er dog lidt ude i hampen:
Har du defragmenteret din computer fornyligt.

Fra : Brian Nilsson

Dato : 15-03-02 12:40

Leony skrev:
> Mystisk.
> Jeg har et forslag, det er dog lidt ude i hampen:
> Har du defragmenteret din computer fornyligt.

Ja, for to-tre dage siden, og når jeg tænker over det er det ca. samme tid
siden problemet begyndte. Har du nogen ideer om hvad der kan være i vejen
.... (venter spændt på svar ... )

Fra : Leony

Dato : 16-03-02 15:21

> Ja, for to-tre dage siden, og når jeg tænker over det er det ca. samme tid
> siden problemet begyndte. Har du nogen ideer om hvad der kan være i vejen
> ... (venter spændt på svar ... )

Nej, jeg har ikke nogen gode ideer.
Det kunne tænkes hvis det var lang tid siden, at din harddisk så var så
fragmenteret at IE opgav at finde filerne.
Har du prøvet at hente nogen nye sider ned, som du kan læse offline. Og er
det det samme.

Tit og ofte kan en reinstallering afhjælpe mange problemer.