/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
god eller dårlig CGI
Fra : sniper_Nolight


Dato : 13-03-02 23:53

der har i tråde længere oppe været diskuteret hvad der er god og dårlig cgi,
her vil jeg lige indskyde at, uanset hvad man måtte synes om filmen, så er
JP3 et perfekt eksempel på fortrinlig CGI... de formår at blande CGI med
animatronics som, så vidt jeg ved, ikke er blevet gjort før og det lykkedes
100%... noget af det er så godt, at da jeg så ekstramaterialet blev jeg ret
forbløffet over at hvad jeg troede der var CGI var rent faktisk
animatronics. Den film har den helt rigtige blanding med hensyn til de to
teknikker... men film der ikke har Stan Winston med på medarbejderstaben kan
jo være nødt til at lave flere CGI effekter fordi de ikke kan lave
animatronics der er naturtro nok og på det punkt er der vist ikke mange der
nærmer sig Stan.... Lad nu jeres mening om filmens handling ligge og fortæl
mig i ikke er enige for så vil jeg mene i kræver mere end almindeligt meget
af en films effekter og måske skulle nøjes med bøgerne

sniper_Nolight



 
 
Theo Engell-Nielsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Theo Engell-Nielsen


Dato : 14-03-02 00:47

Der er stadig for meget ambient lys på cgi-dyrene... Det spotter man på 2
sek.

-Theo



Peter Bjerre Rosa (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 14-03-02 11:16

Theo Engell-Nielsen skrev:

> Der er stadig for meget ambient lys på cgi-dyrene...
> Det spotter man på 2 sek.

Hvad er ambient lys egentlig?

Uens lyskilder har i øvrigt altid været et problem siden
chromakey-effekten blev opfundet.

--
Mvh. Peter



Theo Engell-Nielsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Theo Engell-Nielsen


Dato : 14-03-02 16:59

> Hvad er ambient lys egentlig?

Ambient lys har desværre ingen god dansk oversættelse. Tættest er vel
"allestednærværende lys". Det ambiente bidrag er en kolosal grov
tilnærmelse, som udgør det indirekte lys, der kommer fra alle andre flader
(det direkte lys er (selvsagt) det lys der kommer direkte fra lyskilderne,
hvilket er nemt nok at udregne). At beregne det indirekte lys er en
forholdsvis bekostelig affære selv på nutidens computere, men det bliver nok
snart standard da ret præcise approksimationer dukker op i de forskellige
programmer. "Radiosity" & "photon mapping" ses allerede, eller "Global
Illumination" som er det egentlige paraply-begreb for alle teknikkerne.
Ambient lys er typisk en konstant for hele animationen, f.eks. kan man
sige at alle pixels på skærmens skal belyses med en vis portion lys, så alle
pixels kan ses, istedet for at nogle ender med at blive helt sorte. I nogle
film/spil-produktioner forsøger man at fake den globale illumination ved at
sætte mange lyskilder op (eks: Final Fantasy), men det holder slet, slet
ikke.

-t




Rune Zedeler (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 14-03-02 11:07

Dyrene står for skarpt; specielt motion blur virker ikke - men også
stills er for skarpe.
IMHO langt ringere end f.eks. quiddich-kampen i Harry Potter.

-Rune

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste