Sygdom ! - Diagnose ? - Kur
Fra : Steen Lindegaard

Dato : 28-01-01 16:30

I to af mine akvarier har jeg nogle af fiskene (Guppy, Ctenopoma Kingsley) fået nogle "orm" strittende ud fra gattet. Fra de angrebne fisk hænger fra 2-5 røde sytråde 4-8 mm lange. Gattet er hævet.
Er der nogen der ved hvad det er for noget ? og en evt. kur ?

mvh Steen

Fra : Dag Deberitz

Dato : 29-01-01 00:23

Steen Lindegaard <steen.lindegaard@dialip.csc.dk> skrev i
[...]

Hej Steen!
Fandt bl. annet disse URL's som du kan finne mye info ang. akvarium-sykdomme
på:
http://www.concentric.net/~Ethant/page10.html
http://www.pubnix.net/~spond/disease/diseases.html .
Videre kan det være lurt at bruge f.eks. "Alta Vista" sin søgemotor om det
er ting du vil lære/finde ud ompå nættet. Brugte "aquarium diseases" som
søgeord i andførselstegn og fikk ut 49 steder på nettet. Bl. andet de to
ovennævnte!
Lykke til!
--
_ _ _