Nedvejning sf campingvogn
Fra : Johnny Jensen

Dato : 13-03-02 22:21

Kan man nedveje en campingvogn fra eks. 1400kg til 1250kg og hvis man kan
hvor og hvordan skal man henvende sig og koster det noget.
mvh. Johnny

Fra : Hans

Dato : 13-03-02 23:02

"Johnny Jensen" <xxx k-j@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man nedveje en campingvogn fra eks. 1400kg til 1250kg og hvis man kan
> hvor og hvordan skal man henvende sig og koster det noget.
> mvh. Johnny

Det kommer and på campingvognens egenvægt. Se på registeringsattesten. du
kan ikke komme under egenvægten + udstyr
Campingvognen skal til syn og jeg mener det koster 400.-

Mvh Hans

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-02 17:45

> [...]
> kan ikke komme under egenvægten + udstyr
> Campingvognen skal til syn og jeg mener det koster 400.-

Nej den skal ikke til syn du skal bare henvende dig til motorkontoret, det
er det samme med en bil.
Det er smartere at nedveje din bil til at må trække egenvægt + 50 kg. for så
må du trække alle vogne med en egenvægt der er under bilens egenvægt +
50kg. og hvis du får en tungere bil eller får taget B+E kort skal du ikke
have din CV til syn for at få den op i vægt igen. men kun bilen og den skal
aligevel til syn hvert andet år.

prøv at komme med de reele tal på

bilen egenvægt
bilens total vægt
bilens trækvægt med bremser
CV egenvægt
CV totalvægt (1400 kg.)

alternativ tag det B+E det er en lille udgift i forhold til at stå og være
stoppet af politiet og skal tage alting ud af din CV for at få lov til at
køre videre, og med 30 % overvægt koster det papet.
det koster mellem 3500 kr. og 4500 kr. hvad har din CV og bil kostet dig.

Hilsen Jørgen

Fra : Johnny Jensen

Dato : 14-03-02 20:40

"Jørgen L." <Jlyn_Fjern_dette@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> køre videre, og med 30 % overvægt koster det papet.
> det koster mellem 3500 kr. og 4500 kr. hvad har din CV og bil kostet dig.

totalvægt :1825kg
trækvægt m,brems 1500
CV egenvægt 1098kg
CV totalvægt 1400kg
Så jeg mener at det drejer sig om 125kg ned for CV vedkommende så kan jeg
slippe for et B+E kort

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 14-03-02 21:50

> totalvægt :1825kg
> trækvægt m,brems 1500
> CV egenvægt 1098kg
> CV totalvægt 1400kg
> Så jeg mener at det drejer sig om 125kg ned for CV vedkommende så kan jeg
> slippe for et B+E kort

Bilens trækvægt skal du nedveje til 1275 kg. for så må du køre uden B+E krot
men da må CV jo selvfølgelig ikke veje mere end 1275 kg. og det giver dig
kun 175 kg. hvilket er absolut minimum. her er et eks.

nedenstående er ekstraudstyr ud over egenvægt, dvs. at selv om det er
bestilt til montering på fabrikken skal det læges til egenvægt
Bad + vand
.. Spildevandstank 30 ltr (hjul) 7 kg
.. Spildevandstank 15 ltr (fast) 3 kg
.. Håndbruser 1 kg
.. Ferskvandstank 30 ltr (hjul) 7 kg
.. Ferskvandstank 46 ltr 9 kg
.. Kassettetoilet 10 kg
.. Udluftningssæt 0,5 kg
.. Truma-Therme til køkken
og bad 5,5 kg
.. Komplet varmtvandsforsyning 15 kg

Chassis
.. Reservehjul 175/70 R 14 14 kg
.. Reservehjul 185 R 14C 16 kg
.. Reservehjul 205/70 R 14 15 kg
.. Reservehjulsophæng gaskasse1 kg
.. Reservehjulsophæng undervogn 8 kg
.. Ekstra bremselygter 12 kg
.. Hjulkapsler 2 kg
.. Stabilisator 2 kg
.. Stabilisator stor 4 kg
.. Donkraft 5 kg

Udstyr
.. Antenne 4 kg
.. Støvfang 2 kg
.. Ventilationsrude 2 kg
.. Strømforsyning med batteri og lader25 kg
.. Strømforsyning som oven-stående
plus tank og boiler 45 kg
.. Tagræling med kantræling
og stige 16 kg
.. Trappetrin udtræk 6 kg
.. Cykelholder til to cykler 12 kg
.. Nyt vindue 1000 x 550 cm 1 kg
.. Nyt vindue 800 x 550 cm 1 kg
.. Myggenetsdør 5 kg
.. Myggenetsdør kun overdel 2,5 kg
.. Gasstuds udv. 1 kg
.. Klimaanlæg 32 kg
.. Panorama tagvindue 12 kg
.. Komplet parabolantenne 12 kg
.. Ekstra stikdåse 12V 1 kg
.. Ekstra stikdåse 230 V 1 kg

Indretning
.. Airmix 2 kg
.. Springmadras i stedet for
skumgummi (Enkelt) 7 kg
.. Springmadras i stedet for
skumgummi (Dobbelt) 12 kg
.. Latexmadras i stedet for
springmadras 12 kg
.. Klapseng over frontsidde-gruppe
eller dobbeltseng 15 kg
.. Lille tæppe 7 kg
.. Stort tæppe 8 kg
.. Udtræks TV-bord 1 kg
.. Varmluftsblæser med cirkulation 12 kg
.. Varmluftsblæser 12 V i
stedet for 230 V 3 kg

Køkken
.. 3 i stedet for 2 kogeblus 1 kg
.. 80 ltr køleskab i stedet for 70 ltr 9 kg
.. Mikroovn 8 kg
.. Skærebræt 1 kg

Andet
.. Vinduesmarkiser 2 kg
.. Solsejl 5-10 kg
.. Markise 10-20 kg
.. Fortelt omløb op til 900 25-40 kg
.. Fortelt omløb op til 1.000 40-50 kg
.. Fortelt omløb over til 1.000 50-65 kg
.. Vintertelt 25 kg

Hvis vi går ud fra at din CV vejer de 1098 kg. (har du vejet den ?)

fortelt
40 kg. lavt sat.
div pløkker hammer osv. min
5 kg.
1 gasflaske alu 6 kg.
12 kg. fyldt. håber at du ikke campere i yder sæsonen.
230 V kabel 25 3 * 2,5
10 kg. Lovkrav at det er dette kabel.
bestik/talerkner
10 kg.
stole lette eks. lalleman
10 kg.
bord t. fortelt
20 kg.
skammel
2 kg.
Mad
15 kg.
tøj min
5 kg. pr. person

for 2 pers. absolut minimum vægt er ca
134 kg. (hvis du er heldig)

derudover
legetøj til børn hvis i har nogen
10-20 kg.
Fugt og vægt afvigelse fra leverendør(hvis CV ikke er vejet) ca 10 % af
egenvægt. 110 kg.

så min konklution er at det næsten er for lidt og jeg ville ofre et B+E som
er utrolig nemt at tage.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 14-03-02 21:56

> totalvægt :1825kg
> trækvægt m,brems 1500
> CV egenvægt 1098kg
> CV totalvægt 1400kg
> Så jeg mener at det drejer sig om 125kg ned for CV vedkommende så kan jeg
> slippe for et B+E kort

Vej din bil ned til 1275 kg. dette kan gøres ved brev til motorkontoret og
er gratis.

når din bil kun må trække egenvægt + 50 kg. så er det den faktiske vægt på
din CV der gælder, men så får du også en bøde for overlæs når CV kommer over
1275 kg. (politiet regner med en bagatel grænse på 8% = 1377 kg.)

Hilsen Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-02 00:26

Hvis nogen er interesseret har jeg lavet et lille regneark, som kan udregne
om man skal have B/E kørekort for at køre med en given sammenkobling.

Kurt

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-03-02 22:58

> Hvis nogen er interesseret har jeg lavet et lille regneark, som kan
udregne
> om man skal have B/E kørekort for at køre med en given sammenkobling.
> Kurt

Det kan man på nettet: www.faerdselsstyrelsen.dk
/Steen

Fra : PHK

Dato : 14-03-02 22:45

"Johnny Jensen" <xxx k-j@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man nedveje en campingvogn fra eks. 1400kg til 1250kg og hvis man kan
> hvor og hvordan skal man henvende sig og koster det noget.

Før du begynder at veje din campingvogn ned, ville jeg køre omkring en vægt
og se hvor meget den _reelt_ vejer.

Campingvogne tager på i vægt, efterhånden som de bliver ældre, og i forvejen
kan deres reelle vægt godt stemme meget uoverens med den vægt der står på
papirerne. Ældre campingvogne har ikke fået målt "ekstraudstyr" med i
egenvægten, f.eks. køleskab m.m.m.

Kør på vægten på en losseplads eller lignende og lad os se igen ...

--
_
|_|