vil ikke boote, kort eller hd fejl?
Fra : MOA

Dato : 13-03-02 21:27

Hej NG

Jeg har et problem med en ældre compaq P2 233mhz maskine jeg har købt brugt.

Når jeg booter maskinen vil den ikke længere end til det her:

"Disk I/O error: status = 00001000
NT detect mislykkedes"

Udfra det her vil jeg umiddelbart gætte på at det er hd kontrolleren der er
fucked, men hvordan kan det så lige være at jeg når jeg booter fra cd drev
med f.eks. win2000 kan jeg godt finde hd'en, samt installere styresystemet?!

Jeg har installereret hele systemet, men når jeg så booter for første gang
vil den ikke videre end ovenstående besked.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

MOA

Også sendt til dk.edb.hardware.drev