MS Windows
briani 27239
Musik brænding
Fra : kenn

Dato : 13-03-02 20:06

Hejsa, jeg har et problem når jeg skal ha' brændt en musik cd i XP fra mpg
filer. Den brænder det første nummer 6% og så lukker den cd'en !

Jeg har før brændt en cd med XP uden problemmer, men er nu begyndt på det
pjat.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

På forhånd tak, Kenn

Fra : Dennis Lange

Dato : 13-03-02 21:20

"kenn" <bagen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pjat.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Kan du have et program der kører i baggrunden og bruger ressourcer?? Fx. OE,
ICQ, eller noget helt tredje...
--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : kenn

Dato : 13-03-02 21:33

Har det noget at sige når min brænder er burn-proff?

Mvh Kenn

Fra : kenn

Dato : 13-03-02 21:47

Har prøvet uden andre programmer kørende, og det virkede hellere ikke

Andre forslag til hvad det kan være?

Mvh Kenn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-02 00:06

> Har prøvet uden andre programmer kørende, og det virkede hellere ikke
>
> Andre forslag til hvad det kan være?
>
> Mvh Kenn
>

> "kenn" <bagen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Burnproof er kun en hjælp. Men hvorfor en dine musikfiler i mpg format inden
brænding? Det er da et videoformat og ikke musikformat mig bekendt. Kan det
ikke være der fejlen er?

Kurt

Fra : kenn

Dato : 14-03-02 20:41

det var også en skrivefejl for det er mpeg filer jeg mener

Og der er stadig ikke noget at gøre.Jeg har prøvet uden at der er andre
prog. der kører

Er der et andet prog. end media player der er bedre til XP ???

Fra : Frost

Dato : 14-03-02 22:52

"kenn" <bagen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> prog. der kører
>
> Er der et andet prog. end media player der er bedre til XP ???

For at brænde CD'er vil jeg da altid foretrække et rigtigt brænderprogram.
Hvis det er VCD'er du vil lave, så er følgende links meget behjælpelige:
www.nero.com (brænderprogram)
www.vcdhelp.com (generel VCD info)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-02 22:53

"kenn" <bagen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> det var også en skrivefejl for det er mpeg filer jeg mener

Meget undskyld, men mpeg er altså heller ikke musikfiler. Det er også film.
Så øhhh?

Kurt

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-03-02 01:05

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse

> Meget undskyld, men mpeg er altså heller ikke musikfiler. Det er også film.
> Så øhhh?

Bare for at føje til forvirringen. *.mp3 er den del af mpegstandarten.

mvh
Henning

Fra : kenn

Dato : 15-03-02 17:48

Hvordan får jeg så lavet disse filer (mpeg) om til noget der kan brændes og
bruges som/til musik.

Der står det er mpeg-filer og de er til at afspille med media player.

Så har det noget at sige når de skal brændes og afspilles på Cd-afspiller ?

Mvh. kenn

Fra : Madsen

Dato : 15-03-02 18:35

kenn skrev:

> Der står det er mpeg-filer og de er til at afspille med media
> player.
>
> Så har det noget at sige når de skal brændes og afspilles på
> Cd-afspiller ?

Ja, hvis det er mpeg-filer så er det oftes et videoklip og videoklip
kan en cd-afspiller jo ikke bruge til ret meget, så det er ikke noget
ved at brænde dem på en musik-cd. Har du prøvet af afspille dem med
Media Player? Hvad sker der når du gør det?

Madsen.

Fra : kenn

Dato : 15-03-02 20:45

Ja jeg spiller alt mit musik med mediaplayer og der sker ikke andet end at
de bliver afspillet.

I min mappe hvor musikken ligger står der at det er mpeg-filer under "type"
så det går jeg ud fra at det er???

Jeg har for et stykke tid siden kunnet brænde et par numre fra samme sted
men det kan jeg ikke mere.Så noget tyder på at der er sket et eller andet
siden ???

Er der noget jeg kan gøre for evt. at lave filerne om til noget "brændbart"
???

Mvh.kenn

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 04:20

kenn skrev:

> Er der noget jeg kan gøre for evt. at lave filerne om til noget
> "brændbart" ???

Et program som Nero vil jeg tro.

Madsen.

Fra : kenn

Dato : 17-03-02 00:32

1000 tak for hjælpen nu har jeg hentet nero og det virker bare

Jeg har fundet ud af at de omtalte filer er mpeg audio filer men det er lige
meget for med nero er der ingen problemer og det er næmmere at bruge og
hurtigere end mediaplayer.

Endnu engang tak for hjælpen `-)

Mvh. Kenn