abre los ojos
Fra : etta place

Dato : 13-03-02 16:01

har netop set både subj. og vanilla sky, og synes klart at sidstenævnte
fungere bedst. alle persontegninger, især vennen og den fatale veninde, er
meget mere nuanceret portrætteret i vanilla.

etta

Fra : Kefka

Dato : 13-03-02 16:39

"etta place" <etta@place.net> wrote in message
> har netop set både subj. og vanilla sky, og synes klart at sidstenævnte
> fungere bedst. alle persontegninger, især vennen og den fatale veninde, er
> meget mere nuanceret portrætteret i vanilla.

Fair and square.

Jeg fandt sært nok den originale film bedst. Den nye var for lang og
kedelig. Penelope Cruz var (og er) ganske sød, men for utroværdig som
engelsktalende skuespiller i Vanilla Sky. Dette trak en del ned for mit
vedkommende...

Kefka

Fra : etta place

Dato : 14-03-02 15:26

det var også min mening bl.a at sige noget om cruz i mit oprindelige indlæg,
men så var klokken pludselig 4 og jeg skulle hjem!
ja, hun får lidt mere liv i abre. og ja, hun er da dejlig!
man har tit en tendens til automatisk at fremhæve de originale (europæiske)
film når en amerikansk remake bliver udgivet. der er måske også også tit
berettiget, men ikke helt i dette tilfælde, efter min mening.
jeg har det måske også lidt svært med spansk, som jeg forstår meget lidt af.
man er så vant til rytmen, timingen og nuancerne i engelsk(amerikansk), at
andre sprog, foruden dansk selvfølgelig, skurrer i mine ører. alle replikker
lyder jo som en regulær skideballe på spansk.
en lidt irriterende ting ved vanilla iøvrigt, samt i mange andre nye film
(bl.a snatch), er brugen af musik. hyppige skift mellem pop/rock numre
istedet for et regulært score; det kommer nemt til at ligne en musikvideo.
numrene med radiohead og sigur ros fungerede dog fantastisk godt.

etta

Fra : Kefka

Dato : 14-03-02 15:37

> [...]

> istedet for et regulært score; det kommer nemt til at ligne en musikvideo.
> numrene med radiohead og sigur ros fungerede dog fantastisk godt.

Enig. Jeg synes også at Vanilla Sky var fyldt med alt for meget musik, kald
det evt. overflødig. Den starter med det fede nummer fra Radiohead, men
senere i filmen, virker det bare som om, at Cameron Crowe skal hælde så
meget musik på filmen som muligt. Det irriterede mig en anelse.

Kefka