MS Windows
briani 27239
Hvorledes laves en startdisk?
Fra : Dennis

Dato : 13-03-02 14:57

Jeg har prøvet at søge rundt i XP Pro men synes ikke jeg kan finde nogen
steder hvor man kan lave en startdisk.

Er der en som kan hjælpe mig med det?

Dennis

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-03-02 16:43

"Dennis" <cfs11807@vip.cybercity.dk> skrev:
> Jeg har prøvet at søge rundt i XP Pro men synes ikke
> jeg kan finde nogen steder hvor man kan lave en
> startdisk.
>
> Er der en som kan hjælpe mig med det?

Der ligger en mappe på CDen der hedder noget lignende
"makeboot", kig der.

Venligst
Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-02 17:09

Wed, 13 Mar 2002 16:42:56 +0100, skrev "Mikael Nørrelund
Andersen" <noerrelund@pc.dk>:

>Der ligger en mappe på CDen der hedder noget lignende
>"makeboot", kig der.

Nej.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-03-02 20:06

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Nej.

Du har ret, det var vidst i Win2k.

/Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-02 16:50

Wed, 13 Mar 2002 14:57:02 +0100, skrev "Dennis"
<cfs11807@vip.cybercity.dk>:

>Jeg har prøvet at søge rundt i XP Pro men synes ikke jeg kan finde nogen
>steder hvor man kan lave en startdisk.

Hvad skal du bruge stardisketten til?

Normalt vil man i dag bruge cd'en til at boote med.

Du kan lave en MS-Dos systemdiskette ved at smide en diskette i
og så højreklikke og vælge formater.
Men det er ikke det samme som en startdiskette fra Win 98, den
gør kun at du kan starte op i Dos og indeholder f.eks. ikke
cd-romdriver.
Bruges mest til biosopdateringer.

Hvis du vil bruge startdisketter til installationer, så følger de
ikke med i XP, men kan hentes på
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q310994>.

Fra : Dennis

Dato : 13-03-02 18:45

Jeg havde tænkt mig at den skulle bruges, hvis jeg skulle få brug for at
køre en systemgendannelse, men det gøres måske ikke på den måde?

Jeg har de sidste par dage måtte formatere min computer en 3-4 gange. Det
var nok min egen skyld, da jeg brugte noget hardware som ikke trives med xp,
men på et tidspunkt prøvede jeg at sætte min cd rom i for at gendanne det
hele, men den bad om en diskette og derfra udsprang mit spørgsmål.
Dennis

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-02 22:59

Wed, 13 Mar 2002 18:44:50 +0100, skrev "Dennis"
<cfs11807@vip.cybercity.dk>:

>Jeg havde tænkt mig at den skulle bruges, hvis jeg skulle få brug for at
>køre en systemgendannelse, men det gøres måske ikke på den måde?

Nej.
Læs i hjælp, der er utrolig god i XP, søg på repair
(reparation?).