Er det muuligt???????
Fra : Zwam

Dato : 28-01-01 14:41

Er det muligt at køre et netværk mellem et tokenRing netkort og et
Ethernet-netkort????? Evt. gennem en hub eller switch.

--
Zwam

E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk

Fra : Eivind Olsen

Dato : 28-01-01 20:09

nej og ja ?

jeg forstår ikke helt hvad du vil ?

Men hvis du vil forbinde en PC med et Tokenring kort i <-> med en PC som har
et Ethernet kort i, så kan man godt købe en dims til at forbinde dem med,
men prisen på denne dims er det samme som en kasse med Ethernet kort. Så det
billigste er altså et ethernet kort i den anden PC (hvis det er en PC)

Generelt - oplysninger oplysninger oplysninger oplysninger
Så er det meget nemmere at svare.

Eivind

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 28-01-01 21:44

dm@esenet.dk (Zwam) wrote in <9517ck$814$1@news.inet.tele.dk>:

>Er det muligt at køre et netværk mellem et tokenRing netkort og et
>Ethernet-netkort????? Evt. gennem en hub eller switch.
>
>--
> Zwam
>
>E-mail: dm@esenet.dk
>Web: www.metallica.esenet.dk
>-------------------------------------------------------------------------

Intet problem, hvis du har en hub/switch med understøttelse af rj45 og bnc
(Bayonet Neil-Concelman)

//Best regards
   ^Segal^ - Steven Bergstedt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-01 22:50

On 28 Jan 2001 20:44:24 GMT, segal@geekforce.dk (Steven
Bergstedt) wrote:

> Intet problem, hvis du har en hub/switch med understøttelse af rj45 og bnc

En hub kan ikke gøre det, og switchen skal være temmelig smart
(og dermed dyr) før det kan lade sig gøre.

> (Bayonet Neil-Concelman)

Oprindelsen af forkortelsen BNC er noget tåget, og der findes da
også en del lange udgaver. "British Naval Connector" er en anden
af dem.

Men i øvrigt kan jeg ikke se, hvad BNC har med spørgsmålet at
gøre.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-01 22:10

On Sun, 28 Jan 2001 14:40:57 +0100, "Zwam" <dm@esenet.dk> wrote:

> Er det muligt at køre et netværk mellem et tokenRing netkort og et
> Ethernet-netkort????? Evt. gennem en hub eller switch.

Ja, det er muligt, men det kræver en router eller en ret
intelligent bro. Økonomisk er ingen af delene attraktivt i
forhold til at skifte token-ring netkortet til ethernet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Zwam

Dato : 28-01-01 22:40

Tak for besvarelserne!!!!! men jeg kan desværre ikke skifte mit TokenRing
netkort ud pga den sidder i en bærbar firma computer.

--
Zwam

E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk

Fra : Eivind Olsen

Dato : 28-01-01 22:56

Få dit firma til at skifte til Ethernet ......

Fra : Klaus Franzmann

Dato : 28-01-01 23:00

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for besvarelserne!!!!! men jeg kan desværre ikke skifte mit TokenRing
> netkort ud pga den sidder i en bærbar firma computer.

Den umiddelbare (og billigste) løsning vil være at anskaffe et ethernet kort
til den bærbare (PC-Card eller et Cardbus).

Hvis der er USB på den bærbare kan du også få en USB - ethernet adapter

Begge dele fås for omkring 500,- hvis du f.eks køber D-Link.

Mvh Klaus Franzmann

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-01 23:08

On Sun, 28 Jan 2001 22:40:08 +0100, "Zwam" <dm@esenet.dk> wrote:

> men jeg kan desværre ikke skifte mit TokenRing netkort ud pga
> den sidder i en bærbar firma computer.

Du kan da stadig købe et ethernet PCMCIA netkort, som du bruger
hjemme i stedet for token-ring netkortet. Det vil stadig være
(langt) billigere end at skaffe det udstyr der skal til at for-
binde token-ring til ethernet.

Alternativt kan du skaffe dig en token-ring MAU og et token-ring
netkort til hjemme-pc'en og bruge det i stedet for ethernet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/