Begrænsning af båndbredde.
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 28-01-01 14:34

Hej NG

Jeg har et lille hjemmenet med 4 pc. og ISDN opkobling via en ZyXel 128 plus
router.

Mit spørgsmål går på om det er muligt at begrænse en enkelt pc's båndbredde.
Forstået på den måde at man f.eks ved store downloads kun kan bruge 25 % af
den samlede ISDN kapacitet. og resten så er til rådighed for de resterende
pc'er...

Jeg ved ikke om det kan være muligt, ente via noget software eller noget
filter i routeren.

Jeg skulle måske lige sige at der køres med win98 og winme.

Jeg siger på forhånd tak for alle svar.

Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-01 22:09

On Sun, 28 Jan 2001 14:34:09 +0100, "Martin Lambert Pedersen"
<mlambert@email.dk> wrote:

> Jeg har et lille hjemmenet med 4 pc. og ISDN opkobling via en ZyXel 128 plus
> router.
>
> Mit spørgsmål går på om det er muligt at begrænse en enkelt pc's båndbredde.

Med det givne udstyr, basalt set nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Rune Simonsen

Dato : 28-01-01 23:10

<mlambert@email.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om det kan være muligt, ente via noget software eller noget
> filter i routeren.

Du kan nok ikke lave det, så det kører automatisk, men installer et
program som GetRight på alle maskinerne og få folk til at bruge det
når der skal downloades filer. Man kan sætte en limit i programmet, så
den f.eks. kun henter med 2k/sec.

Hvis alle kan se det smarte i det, er det en udemærket løsning. Det
hjælper dog kun når folk downloader og ikke når de surfer, men det er
som regel også downloads der er trælse for de andre.

Vi bruger teknikken her i huset, og det fungerer glimrende i praksis.

--

Rune Simonsen