MS Windows
briani 27239
Win XP Pro Brænder
Fra : Jørn Petersen

Dato : 13-03-02 13:03

Hej NG.

Jeg har et problem jeg ikke rigtigt selv kan fixe, så derfor beder jeg om
lidt hjælp her.

Jeg forsøgt at tage et kopi af min Windows XP cd i går, og dette gjorde jeg
ved hjælp af Windows XP's indbyggede brænderprogram, ved at trække hele
Cd'ens indhold over på Cd-Rw drevet.
Den kopierede en masse filer, og gjorde klar til at brænde, men brænderen
lyste rødt for at brænde og har gjort det siden, men den brænder ikke og har
ikke gjort det.

For at stoppe dette og bruge et andet program, slettetede jeg filen der var
skrevet i C:\ ved at Delete den. Men den lyser stadigt rødt som om den er
ved at brænde, og jeg kan ikke starte andre brænder-programmer nu, da den er
optaget hele tiden..!!

Brænderen Aopen 2440
Brænderprogrammer der er blevet forsøgt med.
Nero Burn 5.5.7.3
FireBurn
Golden Hawks

Hvad gør jeg nu, hvor ligger de filer brænderen er ved at brænde så jeg kan
få det stoppet.

/MVH.
Jørn Petersen

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 13-03-02 16:19

> [...]
> FireBurn
> Golden Hawks
>
> Hvad gør jeg nu, hvor ligger de filer brænderen er ved at brænde så jeg

Genstart ?

Andreas

Fra : Jørn Petersen

Dato : 13-03-02 16:36

Hej.

Jeg har nu genstartet mange gange, og når windows er ved at starte op,
begynder den igen at brænde (Fake) idet der intet sker på skiven.

Søgt forgæves efter de filer der forsøges at skriv, men kan ikke finde dem.

Jeg har installeret de nyeste ASPI Drivers, og dette hjalp hellere ikke, jeg
er vist lidt på herrens mark.

/Jørn

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 17:02

Jørn Petersen skrev:

> Hvad gør jeg nu, hvor ligger de filer brænderen er ved at brænde
> så jeg kan få det stoppet.

De ligger som genveje i den mappe du åbner ved at dobbelklikke på dit
brænderdrev inde i Denne Computer f.eks. Prøv at slette disse genveje.

Madsen.

Fra : Jørn Petersen

Dato : 13-03-02 17:27

Det har jeg forsøgt, idet jeg fandt dette i et ældre indlæg.
Når jeg klikker på drevet vises der ingen filer.

/Jørn

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 17:45

Jørn Petersen skrev:

> Det har jeg forsøgt, idet jeg fandt dette i et ældre indlæg.
> Når jeg klikker på drevet vises der ingen filer.

Hmm, underligt.
Jeg begriber ikke at en genstart ikke skulle få brænderen til at
holde op med at lyse rødt, men åbenbart ikke. Hvad med din Temp-
mappe? Måske ligger der noget og forstyrrer i den?

PS. Kunne man lokke dig til at kigge på denne side ved lejlighed:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Jørn Petersen

Dato : 13-03-02 17:54

> Hmm, underligt.
> Jeg begriber ikke at en genstart ikke skulle få brænderen til at
> holde op med at lyse rødt, men åbenbart ikke. Hvad med din Temp-
> mappe?

Jeg har undersøgt alt, endda slettet min brænder fra Systemet for at se om
det ikke kunne slette filerne også, men nope.

Måske ligger der noget og forstyrrer i den?

> PS. Kunne man lokke dig til at kigge på denne side ved lejlighed:
> <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Jep, jeg har tjekke siden nu...

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 13-03-02 17:52

Jeg havde det samme problem med mit diskettedrev (det lyste grønt)

Det jeg gjorde for at få det til at virke var at åbne computeren for at
sikre mig at alting sad rigtigt (ledninger mm.) Derefter lavede jeg en clear
cmos og så virkede det igen.

Ved ikke hvorfor, men det gjorde det.