CSS oversigt
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-03-02 12:42

Findes der en oversigt over hvilke egenskaber, man for de enkelte elementer
kan style via CSS? Altså hvor der for de enkelte elementtyper er en liste
over styrbare egenskaber?

Det er rimeligt let at gå til W3C Recommendation for almindlige tags, mens
straks sværere, når det handler om fx formularer. Hvordan kan man fx styre
layoutet for en checkbox?

Da andre må kunne se fidusen i sådan en oversigt, tænkte jeg, at der nok
fandtes sådan en oversigt et sted...? Eller bare noget der ligner?

Kim

Fra : Hans Goth Hartmann

Dato : 13-03-02 14:43

< Hvordan kan man fx styre
> layoutet for en checkbox?

Jeg har tidligere søgt at få løst dette her på siderne - men der var ingen der
kunne hjælpe. Jeg har gennemset tonsvis af hjemmesider for at se om der er
nogen der har løst det, men har ikke set nogen.
Min løsning http://www.hartcare.dk/asp/kontakt.asp er ikke ideel så jeg håber
der er andre der kan hjælpe.

/hans

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 13-03-02 14:50

> [...]
>
> Da andre må kunne se fidusen i sådan en oversigt, tænkte jeg, at der nok
> fandtes sådan en oversigt et sted...? Eller bare noget der ligner?

I Stone's WebWriter (www.webwriter.dk) er der i typografi-delen en lille
beskrivelse med de gængse attributter i forbindelse med editoren!

Ved ikke om det er det i søger...

--
Michael Kjeldsen
http://www.criterius.dk

*** Remove NOSPAM from my email ***

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-03-02 16:21

> I Stone's WebWriter (www.webwriter.dk) er der i typografi-delen en lille
> beskrivelse med de gængse attributter i forbindelse med editoren!

Nej, ikke rigtigt, selv om det fint kunne være bygget op på den måde, men i
SWW er typografi-egenskaberne ikke kædet sammen med elementtyperne og det er
det, jeg efterlyser.

Måske lidt som i objektorienterede tegneprgrammer eller et
programmeringsssprog som Delphi: At man kan se, hvilke egenskaber
objektet/elementet kan tage og ikke behøver at gætte sig frem. Så hvis jeg
fx her elementet

<input type="checkbox">

kan jeg se, hvilke CSS-egenskaber, jeg har adgang til.

Checkbox'en er så lige min aktuelle frustration (border laver en _ekstra_
box udenom, background-color sætter farven _udenom_ boxen, outline gør ingen
forskel, etc.), men generelt kunne listen være en ret skøn reference at
have.

Kim