Spørgsmål til IE4
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-01-01 14:44

Dav gruppe..

Jeg er ny herinde, men har lige skimmet 4-500 breve så jeg tror
jeg rammer plet med valget af gruppe..

Jeg har Netscape 4.75 som jeg i store træk er tilfreds med, den
har bare et par småfejl jeg er utilfreds med. Den ene er at den af
og til hænger sig selv. Når jeg browser sker det som regel med
udgangspunkt i en søgemaskine, hvor jeg så laver højreklik og
"open in new window" på de hits jeg synes ser interessante ud. Jeg
åbner så en 8-10 vinduer som står og loader mens jeg kigger videre
på søgesiden, herefter undersøger jeg de forskellige vinduer og
lukker dem der var uinteressante. Det er en ret effektiv måde at
browse på og jeg sparer en masse tid på ikke at bruge
back-knappen. Engang imellem går det så galt og det virker som om
den får startet NS op to gange. Resultatet er at der intet sker i
vinduerne, og når jeg har lukket dem alle ned står maskinen stadig
og knokler med 100% utilization. Så trykker jeg Ctrl-Alt-Del og
får taskpanelet op, vælger netscape og trykker "afslut job". Efter
den sædvanlige irriterende pause, får jeg beskeden at netscape
ikke svarer og om jeg ønsker at afslutte jobbet? Efter jeg har
svaret "JA, det var sgu derfor jeg trykkede på afslut job for 10
sekunder siden" kan jeg starte NS op igen og surfe uden problemer.
Fejlen opstår vel en gang om ugen og jeg har hidtil ikke kunne
udlede en speciel sammenhæng problemet opstår ved.. Hvis det er
interessant for fejlfindingen bruger jeg Win98 på en K6-2 med 128
MB RAM.

Ting to der irriterer mig er egentlig ikke et netscape problem,
tværtimod. Det hænder at man kommer ind på sider lavet med et M$
produkt, så siden ser tosset ud i NS, menuerne ikke er der eller
siden bare er blank. Det er jævnt irriterende og betyder at jeg
har en IE installeret ved siden af NS til at se de tåbeligt
konstruerede sider.

Jeg har så overvejet at prøve IE for at komme de to ting til livs,
selvom det medfører et par andre ulemper.

Her kommer lige et par hurtige til IE4:

Når jeg højreklikker på et link og vælger "Åbn i nyt vindue"
dukker det op i lille udgave. Jeg skal herefter klikke "maksimer"
for at få vinduet til at fylde hele skærmen. Hvordan fikser jeg
det, så den starter maksimeret?

Når jeg trykker F11 bliver det rigtigt godt, med et stort dejligt
område til at vise siden og et minimum af plads spildt på ikoner
og tekst. Kan jeg få den til at vælge denne indstilling som
default eller skal jeg manuelt trykke F11 hver gang?

Når jeg er i "F11-mode", kan jeg så få den til ikke at kvæle min
menubar for neden?

Mit udgangspunkt er at jeg ikke gider installere en nyere version
af IE med mindre det giver mig nogle helt uundværlige fordele i
forhold til IE4'eren. I behøver heller ikke foreslå mig NS6, den
er forsøgt og den er jeg ikke ret begejstret for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-01 22:45

Sun, 28 Jan 2001 13:43:43 GMT, skrev Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk>:

> [...]
>dukker det op i lille udgave. Jeg skal herefter klikke "maksimer"
>for at få vinduet til at fylde hele skærmen. Hvordan fikser jeg

Lad være med at maksimere, træk i siderne i stedet for til det fylder
hele skærmen, så husker IE denne størrelse.

> [...]
>og tekst. Kan jeg få den til at vælge denne indstilling som
>default eller skal jeg manuelt trykke F11 hver gang?

Så vidt jeg husker, kan under internetindstillinger => avanceret vælge
at IE altid skal åbne i fuld skærm.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-01-01 02:31

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Lad være med at maksimere, træk i siderne i stedet for til det fylder
> hele skærmen, så husker IE denne størrelse.

Øj! Det dutter..

> Så vidt jeg husker, kan under internetindstillinger => avanceret vælge
> at IE altid skal åbne i fuld skærm.

Den havde jeg fundet, men det virkede ikke. Grunden var at jeg manglede
det der Explorer E som starter programmet op, hidtil er jeg bare hoppet i
"Denne computer" og har skrevet linket for oven. Nu har jeg installeret et
ikon til IE4 og så starter den i fuld skærm. Højreklikker jeg og vælger
"Åbn i nyt vindue" er dette vindue ikke i F11-mode, blot strukket så stort
som jeg gjorde det med dit forrige hint..

Tak for tippene..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-01 04:35

Tue, 30 Jan 2001 01:30:57 GMT, skrev Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk>:

>Øj! Det dutter..

Indtil du trækker i siderne igen

Tak for tippene..

Velbekommen.

med venlig hilsen
Knud

Fra : e.g. jannie gielfeld~

Dato : 23-02-01 12:52

Jeg tror du har installeret IE 5.5 forkert, eller ikke
sikkerhedsopdateret browseren på MS update. NS kan ikke halvdelen af CSS
features der findes, og den kan ikke XML, og går ned meget oftere end
IE. Det er altså ikke bare dårligt skrevne hjemmesider du møder når NS
ikke kan vise dem, men fordi NS op til ver. 4.76 er sakket bagud. Noget
som AOL forsøger at ændre på med ver. 6. det er bare ikke lykkedes efter
min mening.

Hygge Palle