Content.IE5 kan ikke slettes
Fra : Thïngmand

Dato : 13-03-02 12:03

Jeg har ryddet lidt op på min computer med Windows ME bla. for at
frigøre plads. I den forbindelse tømte jeg Midlertidige Internet Filer
via browseren.

Jeg har dog opdaget at der i C:\Windows\Temporary Internet Files
ligger over 19.000 filer!

Går jeg ind i mappen er den tom (jeg har slået "Vis alle filer" til).
Prøver jeg at slette mappen, får jeg ikke lov, da det er en
systemmappe.

Laver jeg en virusscan, kan jeg se at den scanner en masse filer i
C:\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5

Hvordan sletter jeg den mappe?

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-02 13:01

13 Mar 2002 03:02:38 -0800, michael@thingmand.dk (Thïngmand) wrote:

>Går jeg ind i mappen er den tom (jeg har slået "Vis alle filer" til).

Du kan se filerne med Windows Commander eller i DOS, det sidste evt.
med parametren /h.

>Prøver jeg at slette mappen, får jeg ikke lov, da det er en
>systemmappe.

Slet hele indholdet fra ren DOS (bootdiskette), inkl. den overstore
index.dat. Gør det evt. med en batfil. På WinME kan det også være, du
kan fra fejlsikret tilstand... De nødvendige index.dat og 4 subfolders
gendannes automatisk, men i naturlig størrelse.

hilsen pl
http://home1.stofanet.dk/pelo/wincom.html

Fra : Bjarne_H

Dato : 13-03-02 13:31

Brug stifinder stil dig i C:\Windows\Temporary Internet
Files\Content.IE5, nu skulle du kunne se undermapperne. Marker
undermapperne og sler dem med "Delete" tasten eller ved menu ved
højreklikke. Det kan godt være, at du får en fejlmedddelelse vedrørende
nogle af filerne, som du ikke kan slette. Spring disse over og forsøg
igen at slette resten.

Jeg bruger selv Windows ME, og metoden virker hos mig. Har p.t. før
åbning af explorer kun C:\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5
samt 2 filer (der ikke kunne slettes).

Før du sletter filerne skal du selvfølgelig lukke explorer m.m.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/