Er en tunnel ikke altid krypteret? Lidt om~
Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 13-03-02 06:36

Hej alle!

I må lige hjælpe mig lidt i min begrebsverden!

Jeg har altid troet at en tunnel pr definition var krypteret...
men nu læser jeg at en GRE-tunnel er ukrypteret ???

Og at der heller ikke er kryptering i en L2TP - tunnel ????
(Selve krypt. ligger i IPSec)

Hvad er det, der gør at traffik er "en tunnel" gennem Internettet.
Jeg troede, at traffik fra en host til en anden host blev kaldt en tunnel
hvis der var kryptering / autentifikation!

Men jeg tror jeg har misfortsået begrebet "tunnel"!

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-02 15:10

On Wed, 13 Mar 2002 06:36:07 +0100, "_ Anders Tjerke Hansen"
<ath@sendingenspam.dk> wrote:

> Jeg har altid troet at en tunnel pr definition var krypteret...

Det er ikke tilfældet.

> men nu læser jeg at en GRE-tunnel er ukrypteret ???

Det er rigtigt.

> Og at der heller ikke er kryptering i en L2TP - tunnel ????

Det er rigtigt.

> (Selve krypt. ligger i IPSec)

Ja, man kan bruge IPSec til at kryptere en L2TP-tunnel.

> Hvad er det, der gør at traffik er "en tunnel" gennem Internettet.

Det betyder blot, at man bruger ét netværk (Internet) til at
transportere et andet netværk (det i tunnelen).

> Men jeg tror jeg har misfortsået begrebet "tunnel"!

Det lyder sådan.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/