Ældgammel version af 'Satisfaction'
Fra : VAT85

Dato : 13-03-02 00:31

Hej med jer

Nu vil jeg se om der er nogle musikeksperter derude:

Dengang rugbrødet kostede 18 øre (engang i starten af 70'erne), hørte jeg en
version af Rolling Stones 'Satisfaction'.

Denne version udemærkede sig ved at starte på aukustisk guitar med en meget
'laid back' forsanger, for herefter at bygge sig op med strygere og hele
molevitten.

Mediet var vist nok en singleplade på 45 omd.

Er der en af jer der kan gøre sig fortjent til en statue i min have?

Hvad hedder kunstneren?

Vh
Dennis

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-03-02 00:53

"VAT85" <vat85@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> version af Rolling Stones 'Satisfaction'.

Det er vel ikke Otis Redding's version?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Morten Secher

Dato : 13-03-02 11:53

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Det er vel ikke Otis Redding's version?

Jeg har en Otis Redding-version af Satisfaction, og den er i vanlig 60'er
soul/R&B-stil...ret fed, egentlig...men det er ikke den med strygerne.

mvh
Morten

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-03-02 10:17

"VAT85" <vat85@post4.tele.dk> wrote in message
> Dengang rugbrødet kostede 18 øre (engang i starten af 70'erne), hørte jeg
en
> version af Rolling Stones 'Satisfaction'.

Tro det eller lad være, det her spørgsmål har faktisk været stillet før.
Dengang foreslog jeg, at det kunne være Jimmy Smiths syrede
hammondorgel-version, men det var det ikke. Det var derimod med en gut, der
hed Jonathan King:

http://www.rockymusic.org/cds/jonathan-king.html

Prøv evt. at søge på Satisfaction i googles news-afdeling (kun
dk.kultur.musik), så kan du finde de gamle tråde.

/Nikolaj