Soyo SY-P4S Dragon Ultra
Fra : Kai Svitzer

Dato : 12-03-02 23:03

Hejsa
Jeg går med planer om at købe et Soyo SY-P4S Dragon Ultra. Og nu vil jeg
høre om der er nogle, som har nogle erfaringer, gode som dårlige med dette
bundkort. Vis dårlige, er forslag til andet bundkort velkommen, det skal
blot opfylde disse krav.

Socket 478
Til 184-pins DDR RAM (PC2100 og PC2700)
Raid kontroller til 4 diske (ikke et med Promise lite raid) helst IDE133
Raid
USB 2.0 (meget vigtigt da jeg har en del USB udstyr)
OC venligt

Simple krav da der skal side 5 harddiske, 1 brænder og 1 DVD drev i
maskinen.
Jeg ser frem til jeres svar, smid dem blot i gruppen, da andre muligvis
kunne have glæde af dem.

Mv. Kai Svitzer
En der forhåbentlig snart køre INTEL igen.

Fra : Wizeguy

Dato : 13-03-02 00:28

"Kai Svitzer" <oscarcomp@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> Raid
> USB 2.0 (meget vigtigt da jeg har en del USB udstyr)

Så vidt jeg kan se, har Soyo SY-P4S ikke USB 2.0 porte, men kun 2 stk. USB
1.1 porte (+ 4 på header kort). Med motherboardet følger dog en rabatkupon
til en gratis extern USB 2.0 controller. Du kan læse om det her
http://systemlogic.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=44362. Fordelen ved
Soyo's implementering er, at der understøttes op til 10 USB porte, nemlig
6xUSB 1.1 og 4xUSB 2.0.

En alternative mulighed er Abit TH7-II kombineret med et USB 2.0 PCI
controller kort. Uden tvivl den løsning der giver den højeste ydelse, men
det kræver, at du kan finde IRQ ressourcer til et ekstra PCI kort, samt at
du køber Rambus PC800 DRAM.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : enn

Dato : 13-03-02 17:35

Jeg har et sådant kort - og der er 2 + 4 USB 2.0 stik.

Kortet er meget stabilt og godt til OC jeg kører med en P4 1,8 @2,2 - jeg
kunne komme en del højere men har nogle skod ram (pc 2100)

Kortet er ret nyt - jeg var en af de første der fik et (fik det i beg. af
Januar) og jeg (og andre) havde nogle mindre problemer - men SOYO har lavet
3 BIOS opgraderinger der fjerner disse problemer.

Kan kun anbefale kortet.

Fra : Wizeguy

Dato : 13-03-02 19:43

"enn" <enn@nomail.dk> wrote in message

> Kortet er meget stabilt og godt til OC jeg kører med en P4 1,8 @2,2 - jeg
> kunne komme en del højere men har nogle skod ram (pc 2100)

Er det en P4 Northwood? I så fald burde den snildt kunne køre 2400 MHz ved
133 MHz FSB (533 MHz effektivt). Vælger du en FSB:memory divider på 1:1 vil
dine RAM ikke blive overclocket.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Coach

Dato : 14-03-02 12:47

Prøv at kigge i denne NG
alt.comp.periphs.mainboard.soyo

og se hvor mange problemer der er med SOYO.

Firmaet har været lukket for ikke så længe siden, og startet op igen.
Der er alt for ringe support, hvis der i det hele taget er nogen?
Der er mange fejl på deres board.

Har haft 2 bundkort fra SOYO der er brændt af.
Jeg køber aldrig SOYO igen -- ALDRIG

Hilsen
Brian

Fra : enn

Dato : 14-03-02 22:11

Nu skal vi ikke til at starte en "religionskrig" vel??

Nyhedsgrupperne for div. motherboard viser alle indlæg fra folk der har
forskellige problemer - det er vel også derfor de er der.
Går du ind på Gigabytes nyhedsgruppe eller en anden MB nyhedsgruppe vil du
se at de ligner indlægene på Soyo gruppen.

Jeg har haft 2 Soyo mB og været yderst tilfreds - derimod har jeg været
utilfreds med mine Gigabyte MB.

Soyo har fået endog meget fine anmeldelser i alle de test jeg har set - også
sammenlignet med andre fabrikaters Topmodeller. Men det er langt hen af
vejen det samme som at diskutere bilmærker nogle vil have det ene nogle vil
have det andet.

Fra : Kai Svitzer

Dato : 14-03-02 22:12

Hejsa
først vil jeg gerne takke for svarende, det er hermed gjort.
Så har jeg lige et par spørgsmål til,
1. Hvordan er det med RDram er de til at OC ?
2. Er det vær vælge DDR ram, frem for RDram eller omvendt, vis man OC´er ?
3. Er der nogen bundkort på vej der opfylde mine ønsker (inden for 1-2 md.)
?
4. Hvad ville i vælge vis i skulle købe bundkort til følgende spec
(overklockning eller ej) ?:
Intel Pentium 4 Nortwood 2,0GHz, 4x GXP60 60GB, GeForce3 Ti200 128MB, SB
Audigy, DVD og brænder, samt netkort vis der ikke er et onboard.

Jeg ser frem til jeres svar, smid dem blot i gruppen, da andre muligvis
kunne have glæde af dem.
På forhånd mange tak.
Mv. Kai Svitzer

Fra : Wizeguy

Dato : 15-03-02 17:59

> Hejsa
> først vil jeg gerne takke for svarende, det er hermed gjort.
> Så har jeg lige et par spørgsmål til,
> 1. Hvordan er det med RDram er de til at OC ?

De dobbeltsidede Samsung PC800 stænger skulle være ret gode. Jeg har læst om
flere der har fået dem op på 140 MHz FSB (PC1120) mod normalt 100 MHz
(PC800). Normalt går grænsen dog ved 120 MHz FSB (PC960).

> 2. Er det vær vælge DDR ram, frem for RDram eller omvendt, vis man OC´er ?

Nej.

> [...]
> Intel Pentium 4 Nortwood 2,0GHz, 4x GXP60 60GB, GeForce3 Ti200 128MB, SB
> Audigy, DVD og brænder, samt netkort vis der ikke er et onboard.

Hvis du har råd til en P4 Northwood 2,0 GHz så gå efter den. Du får dog mere
for pengene (pris/ydelse) ved at købe 1,6A'eren.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen