Øhh hvordan skal jeg sige det??
Fra : damn

Dato : 12-03-02 22:29

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mit problem kort. Det jeg godt
kunne tænke mig var at når man trykker på et link som henviser til en side
med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket
henviste til...Giver det nogen mening?

Johs

Fra : Flemming Jensen

Dato : 12-03-02 22:38

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> kunne tænke mig var at når man trykker på et link som henviser til en side
> med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket

Ja det gør det da

Se her;
Linket som man trykker på skal se såehn her ud;

Det sted som linket skal kører hen skal se således ud;

<a name="link1">Navn på linket

Håber det hjalp
Mvh
FJ

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 12-03-02 22:44

> [...]
> kunne tænke mig var at når man trykker på et link som henviser til en side
> med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket

Du kan lave ankre med forskellige navne inden for samme side:

<a name="info1">Overskrift 1</a>
<a name="info2">Overskrift 2</a>
<a name="info3">Overskrift 3</a>

og så linke til dem med navnet efter filenavnet:

Det kan også bruges indenfor samme side, fx hvis man vil have et link til
toppen.

Kim

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 12-03-02 22:51

> [...]
side
> med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket
Jeps
Hvis du vil linke til et anker så skal du skrive linket sådan her
http://www.fiskeriteknologen.dk/link.htm#Akvarier
og der hvor du vil have den til at ramme indsætter du dette stykke html
kode <a name="Akvarier">
bingo bongo så nemt er det du kan prøve linket som jeg bruger her
det virker.

--
Mogens D. Hansen
Man skal være et røvhul, for at få en skid ud af det!

Fra : damn

Dato : 12-03-02 23:14

Mange tak for hjælpen alle samme nu har jeg fået det til at du

Johs

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-02 22:49

Tue, 12 Mar 2002 22:28:42 +0100, skrev "damn"
<fedevaps@yahoo.dk>:

> [...]
>kunne tænke mig var at når man trykker på et link som henviser til en side
>med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket

Du laver et bogmærke på siden, som der så skal linkes til.

<a name="etellerandetnavn"></a>

og linket skal så se sådan ud:

< a href="nyside.htm#etellerandetnavn">Gå til et eller andet</a>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-03-02 22:50

Tue, 12 Mar 2002 22:28:42 +0100, "damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote:

>når man trykker på et link som henviser til en side
>med meget info så rammer man ligepræcis det sted på siden som linket
>henviste til...Giver det nogen mening?

Ja, det tror jeg: du vil linke fra f.eks. index.html til kurt.html,
men præcis til det sted, hvor der står FAVORITMUSIK.

Link:
Destination:
<a name="fav" />FAVORITMUSIK...

Min tiangivelse forudsætter, at de to html-do0kumenter ligger i samme
mappe.

hilsen pl

Fra : N/A

Dato : 12-03-02 23:17

Fra : scn

Dato : 12-03-02 23:17

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:VWuj8.59$pQ.6713@news010.worldonline.dk...

> Peter Loumann skrev i meddelelsen
> <0nts8uksf03tsuj8v4jgdnuin9ee9rv99b@4ax.com>...

> Jeg er lidt i tvivl. Fx har jeg nogle links i en tabel:

> Denne tabel og linket befinder sig på side1.htm. Det jeg så ønsker er at når
> man trykker på linket så ryger man ind på reviews.htm lige præcis der hvor
> Little Fears starter. Det kan godt være jeg gentager mig selv men jeg har
> lidt knas med at finde udaf hvordan man gør.
>
> Johs

Prøv dette:

FILNAVN:
1.htm

KODE:

<A HREF="2.htm#a">Link til side 2_lidt nede</A>

FILNAVN:
2.htm

KODE:

bla<br> (mangegange for at give side indhold)

<a NAME="a">her er ender linket fra side 1.htm</a>

bla<br> (mangegange for at give side indhold)

her er et eksempel:
http://home1.stofanet.dk/scn/test/1.htm
--
mvh Søren