MS Windows
briani 27239
Windows (XP) fryser
Fra : KE

Dato : 12-03-02 20:43

Hejsa NG

Jeg har lige samlet en ny computer for en kammerat - den kører bare ok! MEN
når vi flytter større filer mellem de to HD'er deri, så fryser windows - og
det eneste vi kan gøre er at genstarte. Hvad er der galt?

--
Best Regards
Kim Eriksen

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 00:45

KE skrev:

> [...]
> bare ok! MEN når vi flytter større filer mellem de to HD'er deri,
> så fryser windows - og det eneste vi kan gøre er at genstarte.

Har du installeret driverne til det chipsæt der sidder på
bundkortet? Det kunne lyde som noget harddiskcontroller-halløj.
Godt nok kører jeg med de drivere som følger med til WinXP på mit
Via-chipsæt og det kører fint, men det kunne jo være at du sidder
med et andet bundkort og chipsæt som kræver en speciel driver eller
fix, som kan hentes hos producenten af bundkortet. Måske ville en
BIOS-opdatering også være værd at prøve, hvis en sådan findes.

Madsen.

Fra : Hagman

Dato : 13-03-02 11:56

Det kunne også godt lyde som en Ram-fejl.

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 16:52

Hagman skrev:

> Det kunne også godt lyde som en Ram-fejl.

Ja det kan jo være mange ting.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-03-02 17:19

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne også godt lyde som en Ram-fejl.

Eller et bundkort af typen ecs k7s5a

Kurt