MS Windows
briani 27239
"Winword.exe har genereret fejl..."
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 12-03-02 19:41

Jeg får den irriterende melding: "Winword.exe har genereret fejl, og
programmet lukkes. Programmet skal genstartes" hver gang jeg åbner Word2000
i Win2000 Pro (dansk). Jeg har af-/geninstalleret og opdateret med alle
tilgængelige updates - uden held. Med Word97 sker nøjagtigt det samme.
Programmerne virker umiddelbart efter installationen, men kun lige til jeg
genstarter
maskinen, - så har vi balladen. Photoshop 6 gav samme besked, men sjovt nok
ikke version 5.0 LE..!

Alle programme kørte fint under W98...

Jeg kan ud fra loggen ikke finde en årsag. Nogen der har et bud..?

/Asger Ellekrog
"Hvis din næse løber og dine fødder lugter, så er du skabt omvendt..." J.
Klein

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-03-02 21:17

Desværre ikke noget godt bud herfra, da jeg har samme problem med
winword.exe og excel.exe. Kører Windows 2000 Pro totalt opdateret, og har
forsøgt mig med Office XP.
Intet har hjulpet??

Det syrede ved det hele, er at setup´et netop førhen har kørt
klippestabilt....

/Stig

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 12-03-02 22:36

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøgt mig med Office XP.
> Intet har hjulpet??
>
> Det syrede ved det hele, er at setup´et netop førhen har kørt

Mit system kørte også stabilt i en kort periode, men jeg har ingen ide om,
hvad eller hvilket program(?) der nu skaber konflikten.
Har du fundet en eller anden form for midlertidig løsning..? Jeg bruger pt.
Sun´s StarOffice, men jeg ville nu foretrække Office2000 el. 97

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 13-03-02 07:53

Jeg husker fra mine 2000 (dk) dage at jeg havde problemer af samme art med
flere at mine programmer og spil for den sags skyld. Men alle mine problemer
forsvandt da jeg afinstallerede service pack 2...

// Henrik Jepsen

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-03-02 09:50

Jamen det er sgu da fantastisk..! Ud med SP2, og i hvert fald Word virker
igen! Jeg testede det lige med et par genstarter, og åbning og lukning
af et par dokumenter - ingen problemer!

Takker for hjælpen!

/Asger Ellekrog

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-03-02 15:46

Ja ja... træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen... Nu får jeg
fejlmeddelelserne igen, både i Word og Photoshop... #%&¤#!!!

/Asger Ellekrog

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 13-03-02 16:34

Det er lidt noget lorDt. Jeg har spugt mig lidt omkring og det er vist kun
ved den danske version af Win2000 problemet opstår - hvad jeg lige sådan
forstod på det hele - SP2 og Dk er vist ikke venner.

Selv er jeg gået over til XP, som nu er blevet min ven - meget - dog ikke
uden en masse små problemer.

Den mest stabile Windows må vel være Win2000 Eng, jeg har kun hørt folk tale
godt om det...

.... ellers lugter det lidt af en formatering

// Henrik Jepsen

Sandt venskab findes, hvor tavshed
mellem to mennesker er behagelig.

Dave Tyson Gentry

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 17:14

Henrik Jepsen skrev:

> - SP2 og Dk er vist ikke venner.

Lad endelig være med at sige det til min danske Win2000 DK med SP2
installeret. Den kører nemlig glimragende for tiden :)

Madsen.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-02 18:32

> ved den danske version af Win2000 problemet opstår -

Nope...jeg kører Windows 2000 Pro ENG (m/sp2), og problemet har jeg nu hele
tiden....

> ... ellers lugter det lidt af en formatering

Det er også prøvet....virkede heller ikke !!

/Stig

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-03-02 20:26

Hmm... Det er sgu da utroligt, at to så gennemarbejdede (skulle man mene)
Microsoft-produkter ikke kan fungere sammen, uden problemer. Måske jeg
skulle skifte til XP..? Tjah, så melder andre irriterende problemer sig
sikkert...

/Asger

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-03-02 20:37

Tjah, nu virker Word og PS tilsyneladende en gang i mellem - det er da altid
en slags forbedring... I hvertfald kan jeg arbejde med begge programmer i
øjeblikket. I hvor lang tid, ved jeg så ikke. Men en "holdbar situation" er
det sgu ikke...

/Asger

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 21:02

Asger Ellekrog skrev:

> [...]
> begge programmer i øjeblikket. I hvor lang tid, ved jeg så ikke.
> Men en "holdbar situation" er det sgu ikke...

Jeg har efterhånden prøvet de fleste versioner af Photoshop på
Win2000. Hvis jeg kommer ned på version 5.0 og derunder så kan jeg
ikke starte Photoshop, men 5.02, 5.5, 6.0 og 6.01 kører uden nogen
form for problemer på min Win2000 DK med SP2 installeret. Lige nu
har jeg Office 2000 SR1 DK og Photoshop 5.02, 5.5 og 6.01 UK
installeret på min Win2000 og har aldrig oplevet det problem du
nævner, så det må være noget specifikt der driller på din
installation.

Har du tjekket denne MS-artikel?
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q305166

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-03-02 21:06

Madsen skrev:

> http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q305166

Bemærk at du ikke kan finde Normal.dot med søgefunktionen i Win2000
eller XP medmindre du stiller styresystemet til at vise skjulte filer
og mapper. Det kan du gøre i en hvilken som helst mappe under menuen
Funktioner > Mappeindstillinger.

Madsen.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-02 21:13

Noget møg er det ihvertilfald. Jeg SKAL bruge Excel/VBA så i værste fald må
jeg nedgradere til Windows ME.

Fejlen var dog førhen til at leve med, da den begrænsede sig til når
Excel(og Word) blev lukket.....så meldte Windows fejl og sagde at nu lukkede
den excel.exe(eller winword.exe).

Nu er det hvergang visse VBA scripts kører(deriblandt Adobe Acrobats
destiller script), og nogle gange når andre VBA scripts kører(sommetider
simple keystroke optagelser, andre gange mere tunge egentlige VB
programmer).

Det eneste jeg har pillet ved over den tid, hvor tingene faldt mere og mere
fra hinanden, er de sædvanlige windows Updates.

Det kan være at når jeg nu igen forsøger mig med en formatering, at jeg så
skal holde mig fra opdateringerne? Men det er jo den omvendte verden?

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-02 22:45

Hvis du har Norton antivirus(eller SystemWorks) indstalleret, så tag et kig
på nedenstående link!!

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/b69c799adfa31ecc85256aa30052f4d
0/377cd9549ba84c8788256ab80055a254?OpenDocument

Det har virket fint for mig, i 1½1 time nu....noget hidtil totalt
uhørt......
/Stig

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 14-03-02 00:09

Lyder spændende, men linket virker ikke..! :-/ Gider du lige tjekke linket
igen..? 1½ time uden brok - lyder utroligt...

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 14-03-02 00:40

Hmm, jeg fik linket til at virke, men "løsningsforslagene" virker ikke
rigtig for mig... men jeg prøver igen senere...