Hover-effekt på submit
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-03-02 19:20

Hejsa

Kan man let og cross-browser'sk lave en hover effekt på <input
type="submit">?

Jeg har vha. css fået nogle af mine links til at ligne submit-knapper, og
her kan jeg let lave en hover-effekt, så "knappen" skifter farve, når musen
føres hen over det - kan det samme laves med en rigtig submit-knap?

/Thomas

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 12-03-02 23:40

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.dk> skrev
> [...]
musen
> føres hen over det - kan det samme laves med en rigtig submit-knap?

Du kan ikke med css, men der findes forskellige JavaScriptløsninger. Prøv i
klientside gruppen.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-03-02 23:48

> Du kan ikke med css, men der findes forskellige JavaScriptløsninger. Prøv
> klientside gruppen.

Hmm... gider jeg ikke lege med nu så.

/Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-03-02 00:56

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.dk> skrev:

> Kan man let og cross-browser'sk lave en hover effekt på <input
> type="submit">?

Noget i den stil:

<head>
<title>Farveskift på knap</title>

..knapoff{
font-family:verdana;
font-size:14px;
font-weight:bold;
height:24px;
width:100px;
background:blue;
color:yellow;
}
..knapon{height:24px;
font-family:verdana;
font-size:14px;
font-weight:bold;
width:100px;
background:red;
color:white;
}
</head>

<form>
<input type="submit" value="Tekst" class="knapoff" title="Gå til link" onmouseover="this.className='knapon';this.style.cursor='hand'"
onmouseout="this.className='knapoff'">
</form>

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Allan